هجدهمین جشنواره تئاتر منطقه مغان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و هنرمندان پیشکسوت نمایش پس از 20 روز رقابت و اجراهای عمومی با شعار با تئاتر به استقبال بهار برویم در مجتمع فرهنگی هنری آراز شهرستان پارس‌آباد به کار خود خاتمه داد.
کد خبر: ۱۱۲۹۴۰۰
اختتامیه هجدهمین جشنواره تئاتر منطقه مغان خاتمه یافت

فرماندار شهرستان پارس‌آباد در آیین اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: زبان هنر و نمایش یکی از بهترین روش انتقال فرهنگ اصیل اسلامی است.

اکبر صمدی گفت: شهرستان پارس‌آباد استعدادها و ظرفیت‌های هنری بی‌شماری دارد و از این رو توانسته هیجده جشنواره تا کنون برگزار کند.
وی برگزاری جشنواره تئاتر منطقه مغان را در شناسایی منطقه و نمایش توانمندی های هنرمندان موثر دانست و با تاکید بر ضرورت حمایت نهادها و دستگاه های اجرایی از تولید و اجرای نمایش، افزود: بخشی از فعالیت های شهرداری ها، حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری است و امیدواریم شهرداری پارس آباد با حمایت های مادی و معنوی از هنرمندان، زمینه را برای تلاش بیشتر گروه های نمایشی فراهم کند.


معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این مراسم تصریح کرد: نخستین جشنواره تئاتر منطقه مغان در سال 72 کلید خورد و امروز برگزاری هیجدهمین جشنواره نشان رشد و بالندگی هنرمندان عرصه تئاتر در شهرستان پارس‌آباد است.

غریب منوچهری ادامه داد: انجمن نمایش شهرستان پارس‌آباد دومین انجمن استان است و امیدواریم اختتامیه این جشنواره افتتاحیه‌ای برای نوزدهمین جشنواره تئاتر منطقه مغان باشد.

مجتبی هاتف سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس‌آباد نیز طی سخنانی اظهار داشت: از 18 اثر ارسالی به دبیرخانه هیجدهمین جشنواره تئاتر منطقه مغان، پس از بازبینی شورای نظارت شهرستان، 6 اثر برای شرکت در جشنواره انتخاب شده بود.

مجتبی هاتف ادامه داد: افتتاحیه این جشنواره دوم اسفند ماه با حضور و ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام آغاز شد و امروز رقابت‌ها پس از 20 روز پایان می‌یابد.

حمید رستمی از اعضای هیأت داوری در مراسم اختتامیه هیجدهمین جشنواره تئاتر منطقه مغان، ضمن قرائت بیانیه، آرای هیأت داوران را به این شرح اعلام کرد:
در بخش آفیش و بروشور، جایزه نقدی، تندیس و لوح تقدیر به "شهریار شکاری" برای نمایش" دور از دسترس اطفال نگهداری شود"
در بخش طراحی نور و نورپردازی، به صورت مشترک به "سعید فتاحی" و "مهسا معمر" برای نمایش "دور از دسترس اطفال نگهداری شود" و "نیم"
در بخش طراحی صحنه، به "سیامک بهنام" برای نمایش "داغ فرهنگی" و یاشار منوچهری برای نمایش "آقای رئیس جمهور"

در بخش موسیقی، "مصطفی کریمی" و "سعید فصیحی" برای نمایش "مراحل رشد و نمو قورباغه"
در بخش طراحی لباس، "نسرین هوشیار" برای نمایش "آقای رئیس جمهور"
در بخش انتخاب بهترین بازیگر زن، از 6 نامزد دریافت جایزه بازیگر زن، جایزه سوم بازیگری زن به "شکوفه سروی" برای نمایش "اولئانا"، بازیگر زن دوم به صورت مشترک به "نسرین هوشیار" برای نمایش "آقای رئیس جمهور" و "سیما بشارتی" برای نمایش "دور از دسترس اطفال نگهداری شود"... هیأت داوران برای بازیگر نخست زن انتخابی ندارد.

در بخش انتخاب بهترین بازیگر مرد، از هشت نامزد انتخابی دریافت جایزه، نفر سوم بازیگر مرد "مجید مصدق" برای "نمایش دور از دسترس اطفال نگهداری شود"، بازیگر دوم مرد، به صورت مشترک "اباذر آقا محمدی" برای نمایش "اولئانا" و "هومن روحی" برای نمایش "آقای رئیس جمهور"... هیأت داوران برای بازیگر نخست مرد انتخابی ندارد.
در بخش نمایشنامه نویسی، هیأت داوران به دلیل بومی نبودن نمایش‌ها انتخابی ندارد.
در بخش کارگردانی، از سه کاندیدای این بخش، جایزه سوم به "اباذر آقا محمدی" برای نمایش "اولئانا"، جایزه دوم به "یاشار منوچهری" برای نمایش آقای "رئیس جمهور" تعلق می‌گیرد و برای جایزه اول بخش کارگردانی هیأت داوران انتخابی ندارد.
در انتخاب پوستر جشنواره لوح تقدیر و.تندیس جشنواره به فرامرز شاهی داده شد.
در اختتامیه این مراسم از اعتماد اصغرزاده، تعزیه خوان و تعزیه گردان نام آشنای پارس آبادی تجلیل شد.

قبل از شروع اختتامیه جشنواره مراسم سنتی تکم گردانی اجرا شد.

در کل 6 نمایش به مرحله داوری برای جشنواره بودند که اسم این 6گروه در برنامه بالا مشخص هست

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها