مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه لایحه بودجه موقت دولت فدرال را تصویب کرد.
کد خبر: ۱۱۲۰۸۴۶
دولت ترامپ از تعطیلی خارج شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، این لایحه که با 240 رای موافق در مقابل 186 رای مخالف به تصویب رسید، به تعطیلی موقت دولت پایان می دهد. بنابر این لایحه، بودجه دولت فدرال تا 23 مارس (سوم فروردین) تامین می شود.

اختلاف در سنای آمریکا باعث شد تا کنگره نتواند در موعد مقرر (نیمه شب پنجشنبه) این لایحه را تصویب کند. سناتور جمهوریخواه «رند پال» با افزایش سقف بدهی های دولت مخالفت کرده بود. از همین رو، بخش هایی از دولت فدرال با تعطیلی مواجه شد.
سنای آمریکا سرانجام اوایل روز جمعه این لایحه را با 71 رای موافق در مقابل 28 رای مخالف به تصویب رساند و آن را به مجلس نمایندگان فرستاد. این لایحه باید به امضای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز برسد.

دموکرات ها بیشترین مخالفت را با این لایحه داشتند. آنها خواستار آن بودند که در ازای حمایت از لایحه بودجه موقت دولت فدرال، موضوع مهاجران موسوم به «رویاپردازن» در کنگره مطرح شود.

دولت ترامپ اعلام کرده که به برنامه حمایت از رویاپردازان خاتمه می دهد. رویاپردازان به فرزندان مهاجرانی گفته می شود که به طور غیرقانونی و از کودکی به آمریکا برده شده اند.

«پال رایان» رئیس مجلس نمایندگان که خود از اعضای حزب جمهوریخواه است، به دموکرات ها قول داد که لایحه مربوط به حمایت از مهاجران را به صحن این مجلس خواهد آورد.

مصوبه بودجه موقت این امکان را فراهم می کند که دولت تا 23 مارس به تعطیلی مواجه نشود و اعضای کنگره طی این مدت جزئیات لایحه هزینه های دولتی برای بقیه سال را تدوین کنند. طبق این مصوبه، دولت این مجوز را خواهد داشت که طی دو سال آینده حدود سیصد میلیارد دلار دیگر برای برنامه های نظامی و غیرنظامی هزینه کند.

دولت آمریکا ماه گذشته میلادی (ژانویه) هم به دلیل اختلاف دو حزب اصلی این کشور برسر قوانین مربوط به مهاجرت، نزدیک به سه روز تعطیل شده بود. اما اعضای کنگره سرانجام برای تصویب طرحی موقت به منظور تامین هزینه های دولت تا 8 فوریه (19 بهمن) به توافق رسیدند تا کار بر روی لایحه بودجه را ادامه دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها