تولید و پخش زنده برنامه­ های مناظرات ریاست جمهوری آینده با ساختار و محتوای متفاوت و نو با مصاحبه اخیر رضا رشیدپور و دکتر حسن روحانی کلید خورد.
کد خبر: ۱۱۱۵۹۶۶
نکاتی درباره مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور

این برنامه به لحاظ شکلی بخصوص در اجرای مجری ، سئوالات و زمان استاندارد برنامه توانست هیجان بیشتری نسبت به برنامه ­های گذشته برای مردم ایجاد کند .

به نظر این تجربه مناسب در تغییر شکل اجرا و محتوای سوالات یعنی مشکلات و دغدغه­ های به روز مردم فتح بابی خواهد شد تا مجریان چنین برنامه ­هایی مانند ویژه برنامه ­های انتخابات ریاست جمهوری از اجرای خنثی و منفعل به اجرای کنش گرا و فعال تغییر حالت دهند.

بدین معنی که مجریان صرفا نقش گرداننده برنامه را در ساختار نداشته باشند و اتفاقا از زبان مردم ، دغدغه­ ها و مشکلات قابل لمس مردم را مطرح کنند و در صورت شنیدن پاسخ هایی که قانع کننده نیست از خود واکنش معقول ، محترمانه و خارج از احساسات داشته باشند. اینکه رسانه در چنین برنامه هایی نقش بیطرف داشته باشد تا مبادا تلقی طرفداری از جناح خاصی شود و مهمان رها و هرطور که بخواهد پاسخ دهد رسالت حرفه ای رسانه نیست.

نمونه این چنین برنامه ­ها در رسانه های جهان وجود دارد هر چند برخی از آنها به ظاهر خود را بی­طرف نشان می­دهد ! مجریان بصورت حرفه ای با اشراف کامل و کارشناسی شده ( بصورت یک ژورنالیسم در حوزه محتوا ) به دور از جو زدگی به موضوعات ورود می­کند و بعضا مهمان را به چالش می­کشد . این موضوع کاملا مشهود است که با رشد سواد رسانه ای مردم نیاز به تغییر در ساختار و محتوای چنین برنامه ­هایی ضروری است . که با پخش برنامه اخیر کلید اول آن زده شد.

نوید زرین درفش / کارشناس رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها