سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: به علت اجرایی شدن ساختار جدید وزارت خارجه و اهمیت موضوع ، از قبل تصمیمی برای سفرهای خارجی وزیر امور خارجه در این روزها اتخاذ نشده بود.
کد خبر: ۱۱۱۵۶۶۲
واکنش سخنگوی وزارت خارجه به خبر لغو سفر ظریف به سوییس:

به گزارش جام جم آنلاین، «بهرام قاسمی» شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در ارتباط با خبر یکی از رسانه‌های غربی مبنی بر اینکه ظریف در دقایق آخر، سفر خود به سوئیس برای شرکت در اجلاس داووس را لغو کرده است، گفت: از قبل هم تصمیمی برای سفرهای خارجی وزیر امور خارجه در این روزها اتخاذ نشده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: محمدجواد ظریف به علت اجرایی شدن ساختار جدید وزارت خارجه و اهمیت نظارت بر این موضوع، تصمیم گرفتند که در این روزها در تهران باشند و اصلح آن بود که با نظارت و مدیریت شخص وزیر امور خارجه این چیدمان و جانمایی و اجرایی شدن ساختار به بهترین شکل و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

قاسمی اظهار داشت: از آنجایی که بعد از یک کار فشرده و سخت در کارگروه های متعدد و تحت ریاست شخص وزیر امور خارجه و به خصوص در یک سال اخیر، ساختار جدید و نوین وزارت خارجه به تصویب رسید، باید این ساختار، که مهم ترین تغییرات کیفی در ساختار وزارت امور خارجه از ابتدای تاسیس تاکنون است از دیروز به مرحله اجرا در می آمد.

سخنگوی وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما در برهه حساس و خطیری برای اجرای ساختار جدید وزارت امور خارجه به بهترین شکل ممکن بودیم و برخی انتصابات و دیگر امور مرتبط با اجرایی شدن دقیق ساختار باقی مانده بود و آقای ظریف تصمیم گرفتند با توجه به اهمیت این موضوع و همچنین برای نظارت و مدیریت بر روند این چیدمان و تغییرات در تهران باشند.

عصر امروز - دوشنبه- خبرگزاری رویترز در خبری مدعی شد که وزیر امور خارجه ایران در دقایق آخر، سفر خود به سوئیس را برای شرکت در اجلاس داووس لغو کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها