با وجود پیگیری های مکرر جام جم آنلاین درباره اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر وضعیت نا مناسب قلعه تاریخی فلک الافلاک اما مسئولان استانی حاضر به پاسخگویی در این باره نیستند.
کد خبر: ۱۱۰۱۵۵۲
سکوت میراث فرهنگی درباره شایعات پیرامون وضعیت قلعه فلک الافلاک +عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، دوستداران میراث تاریخی استان لرستان از هفته‌ی گذشته اقدام به ایجاد یک پویش با نام «پویش ملی حامیان فلک‌الافلاک» کردند و حتی برخی از هنرمندان مانند تهمینه میلانی، باران کوثری، هانا کامکار و پرستو گلستانی به این پویش پیوستند.

این پویش درخواست فعالان و دوستداران میراث فرهنگی از رئیس جمهور را در قالب یک پوستر این طور بیان می‌کند:

«ما دوستداران میراث‌فرهنگیِ ایران از رئیس جمهور تقاضا داریم علاوه‌بر اعتبارات برای تعیین حریم قلعه باستانی فلک‌الافلاک، بودجه کافی برای مرمت و نگه‌داری این دژ منحصربفرد را نیز در نظر بگیرد. این میل‌گردهای بیرون‌زده و مرمت‌های نصفه و نیمه، بلای جان این بنا شده‌اند.»

آن‌ها رونوشت درخواست‌شان را در قالب همان پوستر برای علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز فرستاده‌اند.

از سوی دیگر بعد از انتشار متن‌های دیگری مانند «یادگار ساسانیان فروریخت» به خصوص در فضای مجازی، واکنش‌هایی مطرح شد که «ما به عنوان "پویش ملی حامیان فلک‌الافلاک" هیچگاه خبر از تخریب قلعه نداده‌ایم. ما با اطلاعاتی که کارشناسان به ما داده‌اند و بررسی روند ۱۶ ساله مرمت‌های غیراصولی، تخریب را قریب‌الوقوع پیش‌بینی و قلعه را در مقابل زلزله بزرگ، ناایمن معرفی کرده‌ایم.»

به گزارش ایسنا، با انتشار این خبرها مسئولان میراث فرهنگی در واکنش‌های مختلفی چه از طریق رادیو و چه جوابیه‌هایی که در رسانه‌های مختلف منتشر کردند این قضیه را رد کردند.

با انتشار این اخبار در ارتباط با ترک های دیوار این بنا، نم زدگی آن و نیز به راه افتادن کپینی جهت حمایت از این بنا و نیز رد کردن شرایط توصیف شده از این بنا در فضای مجازی توسط مسئولین، جهت آگاهی از صحت و یا عدم صحت موضوع و نیز کسب آخرین اخبار از وضعیت این بنای تاریخی، خبرنگار جام جم آنلاین بارها با مدیر کل میراث فرهنگی استان لرستان تماس حاصل کرد اما تلاش های مکرر خبرنگار ما با سکوت و عدم پاسخگویی وی مواجه شد.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها