رئیس اتاق اصناف ایران با رد کاهش وزن نان اظهار داشت: چانه نان از سال 93به مرور زمان تقلیل رفت چراکه قیمت نان با توجه به نرخ خدمات، دستمزد، تورم و حامل‌های انرژی تغییر نکرد، به همین علت از کیفیت نان کاسته شد و دور ریز زیادی در نان به نسبت تمام کشورها داریم .
کد خبر: ۱۰۹۷۰۳۰
"کی بود ،کی بود ،من نبودم"تعیین پول خرد در قیمت نان / رئیس اتاق اصناف: تعزیرات خلاف می گوید! (+عکس)

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار جام‌جم آنلاین درباره مشکلات بین مردم و نانوایان در پرداخت نرخ نان با رند نبودن قیمت آن گفت: قرار بر این شده است که این اعتراض را در ستاد تنظیم بازار مطرح کنند زیراکه مصوبه ارسال شده از‌ تنظیم بازار 15درصد است و بر اساس قانون ما تنها موکلف به ابلاغ مصوبه هستیم و تصمیم در تعیین مبلغ خرد و یا رند با ما نیست.

وی در ارتباط با نظر مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در ارتباط با افزایش 32 درصدی نان به جای 15 درصد با کاهش وزن چانه نان بیان داشت: من استنادی در این مورد ندارم و این حرف را تکذیب و رد می‌کنم، برای این ادعا باید مستندات خود را بیاورند. ما بر اساس مصوبه، 15درصد افزایش را به سراسر کشور ابلاغ کردیم و اگر ایشان ادعا دارند 32درصد گران شده است باید مستندات خود را بیاورند و حرفشان خلاف است.

فاضلی در ادامه داد: چانه نان از سال 93به مرور زمان تقلیل رفت چراکه قیمت نان با توجه به نرخ خدمات، دستمزد، تورم و حامل‌های انرژی تغییر نکرد، به همین علت از کیفیت نان کاسته شد و دور ریز زیادی در نان به نسبت تمام کشورها داریم و این صحبت‌ها نیز عوام فریبانه است.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در مصوبه سال 93 وزن چانه مشخص شده است اما زمانیکه افزایش قیمت خدمات را لحاظ نمی‌کنیم تولید کننده از کیفیت یا وزن آن کم می‌کند؛ مصوبه‌ی ارائه شده از سوی مجموعه ستاد بازار لازم‌الاجراست.

وی در پایان تاکید کرد: وزن چانه خمیر اعلام شده است و بر اساس همان نیز اقدام می‌کنیم و به عنوان مجری مکلف به ابلاغ دستور ستاد تنظیم بازار هستیم ولاغیر.

این در حالی است که خبرنگار جام جم آنلاین این سئوال را محسن بهرامی دبیر ستاد تنظیم بازار سئوال کرد که او نیز با ابراز بی اطلاعی از جزئیات تعیین این قیمت ها گفت: از رئیس صنف نانوایان سئوال کنید!

نسترن نعمتی/ جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
جام جم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
۰
۰
چرا وزن محصول پخته نشده باید لحاظ شود كه مشخصا آب از دست میدهد و در آنجا خدای نكرده برخی دخل و تصرف میكنند. چرا نان پخته شده را كیلویی نمیفروشیم؟ شما به جای یك قرص نان 250 گرم یا بیشتر نان میخری الان هم كه كارت خوان هست مثلا میگیم آقا دوتا نون بربری بده میزاره رو ترازو مبلغ درج میشه كارت میكشیم.دیگه كسی نمیتونه موقع كه بازرس و دید سریع چونه كوچیك ها رو جمع كنه بزرگ چونه بگیره. دیدم میگما.
سپهر
Germany
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
موافقم. نان را كیلویی بخریم بهتره

نیازمندی ها