مسئول دفتر جهاد اسلامی فلسطین در تهران تاکید کرد:

اقدام هماهنگ علیه اسرائیل

رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود یکی از تونل‌های جهاد اسلامی فلسطین در نزدیکی پایگاه نظامی «کیسوفیم» در مرز غزه با فلسطین اشغالی را بمباران کرد. در این جنایت هفت نفر از اعضای «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی و دو نفر از اعضای گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس به شهادت رسیدند و نزدیک به 15 نفر دیگر زخمی شدند. با ناصر ابوشریف مسئول دفتر نمایندگی جهاد اسلامی فلسطین در تهران در خصوص واکنش این گروه به تجاوزات رژیم اشغالگر قدس گفت‌وگو کردیم که می‌گوید پاسخشان به حملات صهیونیست‌ها هماهنگ با دیگر گروه‌های فلسطینی خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۸۹۳۴۲
اقدام هماهنگ علیه اسرائیل

با توجه به اقدام صهیونیستها در بمباران نوار غزه، تحلیل شما از این تجاوز آشکار رژیم اشغالگر قدس چیست و چه پاسخی به آن داده خواهد شد؟

ما فکر میکنیم هدف اصلی این بمبارانها این است که روند آشتیسازی بین فلسطینیها را متوقف کرده و اوضاع سیاسی فعلی در نوار غزه و کل فلسطین را به هم بزنند.

ما همچنانکه در بیانیه سازمان جهاد اسلامی فلسطین آمده است، حق خود را برای پاسخگویی در زمان و مکان مناسب به این بمباران محفوظ داشته و تصور میکنیم سازمان جهاد اسلامی بهدلیل حساسیت اوضاع و مصالح فعلی، به تنهایی اقدام نخواهد کرد.

اما در عین حال، ما وقت و مکان مناسب برای پاسخ به این اقدام متجاوزانه اسرائیل را انتخاب خواهیم کرد. البته این پاسخ میتواند به اشکال دیگری به صورت غیرمستقیم و متفاوت از شلیک موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی صورت بگیرد.

با توجه به مصالحه صورتگرفته میان جنبش حماس و فتح و اینکه رژیم صهیونیستی اعلام کرده تنها در صورت خلع سلاح حماس و به رسمیت شناختن اسرائیل توسط این جنبش، حاضر به پذیرش این مصالحه است، آیا واکنش گروههای فلسطینی سبب اخلال در روند مصالحه فتح و حماس نخواهد شد؟

ما درصدد هستیم به این روند آشتیسازی فرصتی برای موفقیت بدهیم، نه اینکه روندی را که در نوار غزه هدف آن سر و سامان دادن به اختلافات درونی میان گروههای فلسطینی در حال انجام است، مختل کنیم. در عین حال، ما خواهان شکلگیری پاسخ واحد و هماهنگ از سوی تمامی گروههای فلسطینی علیه تجاوزات صهیونیستها هستیم و در شرایط حاضر نمیخواهیم که وضعیتی غیرهماهنگ در نوار غزه ایجاد شود. زیرا میدانیم که هدف صهیونیستها، بههم زدن توافقهای فعلی میان فلسطینیها و تغییر شرایط بازی است. بنابراین پاسخ به اقدامات صهیونیستها باید به صورت متحد و یکپارچه صورت گیرد تا به این ترتیب سازمان جهاد اسلامی بهعنوان مسئول وخیم شدن اوضاع در نوار غزه شناخته نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها