مدیر شبکه قرآن و معارف سیما خبر داد

آغاز بکار سیمای اربعین از 8 آبان

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه های داخلی، جزییات طرح «سیمای اربعین» و ویژه برنامه های این شبکه همزمان با اربعین حسینی را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۸۷۰۲۴
آغاز بکار سیمای اربعین از 8 آبان

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، محمدحسین محمدزاه چهارشنبه سوم آبان در نشست خبری با اشاره به جزئیات طرح «سیمای اربعین» گفت: سیمای اربعین با هدف علاقه‌مندی، مصلحت و نیاز مخاطب طراحی شده و از 8 آبان ماه کار خود را آغاز خواهد کرد.

مدیر شبکه قرآن سیما تصریح کرد: اجتماع میلیونی مومنان برای حضور در مراسم اربعین مصداق بارز روایت امام عسکری (ع) است که آن حضرت «زیارت اربعین» را یکی از علائم و نشانه‌های مومن برشمرده اند.

محمدزاده با بیان اینکه در طرح «سیمای اربعین» شبکه قرآن از ساعت 6 صبح تا ساعت 23 در بخش های مختلف، برنامه هایی را در نظر گرفته ایم خاطرنشان کرد: ما با 12 کمیته اطلاع رسانی ارتباط داریم و برنامه های مختلفی از جمله کلیپ ها، نغمه ها، مستندهای گزارشی، سخنرانی، صحبت با کارشناس و... را در این سیما پخش می کنیم.همچنین آیتم هایی برای سنین کودک و نوجوان داریم و مستند- گزارش هایی که بعضی از آنها برای اولین بار از تلویزیون پخش می شود پاسخگوی نیاز مخاطبان درباره اربعین خواهند بود.

مدیر شبکه قرآن سیما تصریح کرد: ویژه برنامه کودک و نوجوان، آموزش عربی با لهجه عراقی برای زائران نیز در کارها گنجانده شده است تا زائران بتوانند به راحتی با مردم عراق ارتباط برقرار کنند.

وی افزود:فضای پخش شبکه قرآن به 4 قسمت 5 ساعته تقسیم شده است و برنامه‌سازان نیز این ملاحظات را بر اساس نیاز مخاطبان مدیریت خواهند کرد.همچنین علاوه بر پخش برنامه‌های گزارش مستند و اطلاع‌رسانی، پخش کلیپ ها و نغمات اربعین در دستور کار قرار گرفته است و در میان نیز برنامه روتین شبکه پخش خواهد شد.

دبیر شورای معارف سیما به شعار امسال رسانه ملی در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: شعار واحدی تحت عنوان متن روایت نبوی (احب الله من احب حسینا) برای امسال در نظر گرفته ایم و امیدواریم مشمول رحمت و محبت پیامبر اکرم(ص) و سیدالشهداء (ع) قرار گیریم.

محمدزاده در ادامه این نشست خبری با اشاره به استقرار مواکب اماکن مقدسه در بین مسیر نجف تا کربلا اظهار کرد: ضبط سخنرانی ها و اجرای برنامه مادحین در مواکب تعبیه شده خصوصا موکب آستان رضوی و حرم کریمه اهل بیت(ع) در کوتاه ترین زمان ممکن از آنتن شبکه پخش خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری شبکه قرآن با شبکه های دیگر سیما و رادیو اربعین در تولید برنامه های مشترک اظهار داشت: ارتباط زنده استودیوی سیمای اربعین با رادیو اربعین در نظر گرفته شده است و در جلسات مربوط به سیمای اربعین مکررا با مدیر رادیو اربعین هماهنگی لازم صورت گرفت.

مدیر شبکه قرآن سیما در بخش دیگری از این نشست خبری به تشریح برنامه های این شبکه پس از ماه صفر پرداخت و گفت: «تلاوت» در 30 برنامه تدارک دیده شده که محتوای آن درباره تحلیل مباحث فنی و معرفتی در حوزه تلاوت قرآن کریم با حضور کارشناسان و قاریان ممتاز کشور است. همچنین برنامه «نگین تلاوت» شامل تلاوت هایی است که برای اولین بار از تلویزیون پخش خواهد شد. همچنین 100 قطعه تلاوت برای گروه های کودک و نوجوان شبکه های کودک، امید و شبکه دو در نظر گرفته ایم که توسط قاریان کشور تولید می شود و در اختیار این شبکه ها قرار خواهد گرفت.

محمدزاده افزود: همچنین در برنامه «نوگلان قرآنی» که به صورت ترکیبی برای اولین بار روی آنتن می رود انیمیشن قصه های قرآنی که تولید مرکز صبا است، پخش می شود. برنامه «رایحه» نیز مستندی است که هر بار به یک نوجوان موفق می پردازد. همچنین ما «نیمرخ» قرآنی را با حال و هوای برنامه نوستالژیک «نیمرخ» در 60 قسمت در دست تولید داریم که از ابتدای ربیع الاول پخش می شود.

دبیر شورای معارف سیما در پایان به جشنواره فیلم های کوتاه 114 ثانیه ای اشاره کرد و گفت: درصدد برگزاری این جشنواره نیز هستیم و قرار است در آینده نزدیک یک سریال فاخر برای اولین بار از این شبکه آماده پخش شود که جزییات آن در آستانه پخش اعلام می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها