مسابقات عکاسی سالانه‌ نشنال جئوگرافیک در راه است و عکاسان به طبیعت سفر کرده‌اند تا بهترین صحنه‌ها را شکار کنند. عکس‌های بسیار زیبایی از عکاسان منتشر شده که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۵۱
عکس‌هایی شگفت‌انگیز  از زیبایی‌های دنیای  آب

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از کجارو، ما با سختی در تلاش هستیم تا زیبایی های آب را به تصویر بکشیم. امروزه بیشتر مردم جهان ساکن شهرهایی هستند که در سواحل دریاها یا در کنار رودخانه‌ها شکل گرفته‌اند. برای گذراندن تعطیلات اغلب مردم رفتن به ساحل‌های شنی یا استراحت در دریاچه‌ها را ترجیح می‌دهند. غواصان زمانی که به زیر آب برای جستجو در زندگی زیر آب می‌روند، هیجان زیادی را تجربه می‌کنند. مسافران در کنار آبشارها آرامش کامل می‌یابند. آب نه تنها بدن، بلکه ذهن و روح انسان را نیز می‌شوید. در ادامه برترین عکس‌های مسابقه و نظرات عکاسان آن‌ها را به زبان خودشان می‌بینیم.

«نیگاتا»، (Niigata)، ژاپن


ژاپن

در این عکس جریان مه در صبحگاه مانند آبشاری زیبا می‌نماید.
«واناکا»، (Wanaka)، نیوزلند


نیوزلند

من در مورد این درخت معروف در نیوزلند زیاد شنیده بودم و می‌دانستم بسیاری از این درخت عکس گرفته‌اند، پس من هم دست به کار شدم، تا طلوع خورشید صبر کردم و این منظره‌ی زیبا را شکار کردم.
«آنتارکتیکا»، (Antarctica)


شبه‌جزیره‌ی آنتارکتیا

من مشغول عبور از شبه‌جزیره‌ آنتارکتیا (قطب جنوب) بودم تا این که این پنگوئن توجه من را به خود جلب کرد. پنگوئن به سختی از شیب تندی بالا می‌رفت. من به سرعت دوربینم را درآوردم و قبل از اینکه او متوجه حضور ما شود، عکس گرفتم. من قبل از عبور از آن محل با موفقیت از او شش عکس گرفتم که این عکس بهترین حالت پنگوئن را نشان می‌دهد.
رودخانه «تادامی»، (Tadami)، ژاپن


ژاپن

در این منطقه، دهکده‌ای توسط این رودخانه محصور شده بود. نام این دهکده «اوهشی»، (Ohshi) است و در منطقه‌ی فوکوشیمای ژاپن قرا دارد. مردم این دهکده زندگی در دل طبیعت را به زندگی شهری ترجیح داده‌اند.


«یاکوشیما»، (Yakushima)، ژاپن


ژاپن

یاکوشیما جزیره‌ای پر از جلبک‌های زیبا و آب است.
«کوانگ نام»، (Quang Nam)، ویتنام


ویتنام

این پل از چوب بامبو و توسط اهالی دهکده‌ی نزدیک به این محل ساخته شده است. ساکنان دهکده هر روز برای جابه‌جایی محصولات کشاورزی خود و عبور از روی رودخانه از این پل استفاده می‌کنند. این محصولات را هر روز برداشت کرده و به منزل می‌برند تا آن‌ها را برای فروش روز بعد آماده کنند.
«لوفوتن»، (Lofoten)، نروژ


نروژ

ما مشغول رانندگی در لوفوتن بودیم که ناگهان با این دریاچه مواجه شدیم که مانند آینه‌ای تصویر جنگل را منعکس کرده بود. با عجله اتوبوس را نگه داشتیم و همه از این منظره‌ی خارق‌العاده عکس گرفتیم. جالب است که این چنین مناظر زیبا در لوفوتن بسیار تکرار می‌شوند.
«تونگا»، (Tonga)، اقیانوسیه


اقیانوسیه

در این عکس یک غواص آزاد در حال شنا در غاری در عمق کم است. این غار محل سکونت چندین هزار ماهی است. ماهی‌ها رقص بسیار زیبایی از خود نشان می‌دهند. ترکیب رنگ مناطق عمیق و تاریک غار و نوری که از سطح آب می‌تابد، ماهی‌ها را مانند ستارگانی در اقیانوسیه نشان می‌دهد.
هاوایی


آتشفشان‌های هاوایی

در این عکس مواد مذاب به داخل دریا می‌ریزند. انفجاری رخ می‌دهد و بخار بسیار گرمی در هوا وجود دارد. بعد از این عکس، لنز دوربینم را بخار گرفت.
«هوکایدو»، (Hokkaido)، ژاپن


ژاپن

«نمورو»، (Nemuro) یکی از شرقی‌ترین شهرهای ژاپن است که توسط دریا محصور شده است. این شهر به خاطر ماهیگیرانش شهرت دارد. این دریا در ماه فوریه یخ می‌بندد.
دریاچه‌ی «گورگووا»، (Gorgova)، رومانی


رومانی

در این عکس ماهیگیری بر روی دلتای یخ‌زده‌ی رود دانوب در رومانی ایستاده است. آن‌ها ۲۰ حفره در یخ ایجاد می‌کنند و تور‌های ماهیگیری خود را بیش از ۲۰۰ متر در آب فرو می‌کنند. این عمل از صبحگاه تا غروب خورشید و در دمای زیر صفر درجه‌ی سانتی‌گراد انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها