بالاخره انتظارها به سر رسید و اپل از جدیدترین اسمارت فون‌های خود رونمایی کرد که آی‌فون X یکی از آن‌هاست. مینگ چی کو تحلیلگر مشهور اپل جزو نخستین کسانی بود که پیش‌بینی کرده بود قیمت پایه آیفون X از 1000 دلار شروع خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۲۵۷۳
قیمت و زمان عرضه آی‌فون X مشخص شد + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از آی تی رسان، در حالی‌که نیویورک تایمز بارها این مسئله را تکرار کرد اما منابع دیگر آن را رد می‌کردند. مطابق ادعاهای اخیر، نسخه پایه آی‌فون X با 64 گیابایت حافظه داخلی قیمتی حدود 1000 دلار خواهد داشت. حال اگر شما بخواهید فضای بیشتری در اختیار داشته باشید می‌توانید نسخه 256 گیگابایتی را خریداری کنید. اینجاست که باید نگاهی به بودجه خود بیندازید؛ زیرا مجبور خواهید شد برای این نسخه حدود 1100 دلار بپردازید.

درک این مسئله که چرا آی‌فون X قیمتی بالاتر از دو آی‌فون دیگر دارد چندان سخت نیست؛ زیرا هزینه تولید آن 50 تا 60 درصد بیش‌تر از نسخه‌های استاندارد بوده است. برای مثال قیمت هر پنل OLED که سامسونگ برای آی‌فون X تولید کرده حدود 70 دلار برای اپل هزینه در برداشته، در حالی‌که کوپرتینویی‌ها برای پنل‌های LCD آیفون 7 حدود 40 دلار هزینه کم‌تری متحمل شدند. گلکسی S8 و نوت 8 سامسونگ در کنار ال‌جی G6 نیز برچسب های قیمتی بیش‌تری نسبت به نسل‌های قبلی داشتند که آن هم به خاطر صفحه نمایش‌های جدید کم حاشیه یا بدون حاشیه آن‌ها بود. در آی‌فون X نیز به دلیل استفاده از چنین پنل‌هایی شاهد قیمت بالایی هستیم.

متاسفانه برای این که صاحب آی‌فون X اپل گوشی شوید باید زمانی تقریبا طولانی منتظر بمانید. پیش خرید آیفون X از تاریخ 27 اکتبر آغاز شده و عرضه آن هم کمی بعد، از تاریخ 3 نوامبر انجام خواهد شد. نسخه 64 گیگابایتی آی‌فون X به‌صورت آنلاک در هر 4 اپراتور معروف ایالات متحده 999 دلار قیمت گذاری شده اما قیمت دقیق نسخه 256 گیگابایتی متاسفانه هنوز مشخص نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها