یکم شهریور ماه مصادف است با سالروز ترور مجاهد فی‌سبیل‌الله شهید سیداسدالله لاجوردی، مبارز انقلابی و دادستان پیشین انقلاب اسلامی و رئیس سابق سازمان زندان‌ها که در محل کار خود در بازار تهران و به دست عوامل سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) در سال 1377 به شهادت رسید. حدود 40 روز بعد از ترور ایشان، جمعی متشکل از خانواده‌های این شهید والامقام و دو شهید دیگر حادثه ترور (شهیدان رئیس‌اسماعیلی و مسعودی) و همچنین شهدای جمعیت مؤتلفه اسلامی، سه‌شنبه شب (14/7/1377) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
کد خبر: ۱۰۶۵۷۷۵
برای شهید لاجوردی، فقط خدمت مهم بود

به گزارش جام جم آنلاین، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت سالروز شهادت این شهیدان عزیز، بیانات رهبر انقلاب در آن دیدار را برای نخستین‌بار منتشر کرد که بخش‌هایی از آن به این شرح است:

برای شهید لاجوردی فقط «خدمت» مهم بود؛ نه ملاحظه این و آن!

شهید لاجوردی از اوّلِ انقلاب تا شهادتشان همیشه در راه و صراط مستقیم حرکت کردند و ذرّه‌ای انحراف پیدا نکردند.

کار را ایشان برای خدا می‌کرد، اهل تظاهر، اهل نشان دادن نبود؛ برای خدا کار را قبول می‌کرد، برای خدا کار را انجام می‌داد؛ برای همین هم بود که هیچ ملاحظه‌ نمی‌کرد.

بعضی‌ها در کار، ممکن است ملاحظه‌ وجهه را بکنند، ملاحظه‌ شأن و آبرو را بکنند، [امّا] بعضی‌ها هستند که نه، این ملاحظه را نمی‌کنند و شهید عزیزِ ما، شهید لاجوردی، از این ‌قبیل بود؛ آدمی نبود که ملاحظه‌ گفتن این و آن، وجاهت پیش این و آن را بکند، محض «خدمت» برای ایشان مطرح بود.

حقیقتاً اخلاصی که ایشان داشتند، خیلی اخلاص بالایی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها