دکتر مرتضی میرباقری، معاون سیما چندی پیش در حین بازدید از پشت صحنه مجموعه تلویزیونی «گمشدگان» با دعوت از تمامی مجریان، صاحب‌نظران و هنرمندان عرصه آثار نمایشی عنوان کرد که دیگر هیچ بازیگر محبوبی نباید در تلویزیون غایب باشد.
کد خبر: ۱۰۶۲۵۳۰
بازگشت به خانه پدری

شاید در دوره‌ای کمتر شاهد حضور کمرنگ بازیگران طراز اول در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی بودیم، اما تغییر رویکردها در یکی دو سال اخیر منجر به اتفاقات خوشایندی شده است. کافی است این روزها سریال‌هایی را که از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شوند دنبال کنیم، آن وقت است که متوجه حضور بازیگران قدیمی و حتی ستاره‌هایی که مدتی در تلویزیون غیبت داشتند، در قاب جعبه جادویی می‌شویم؛ بازیگرانی از طیف‌های مختلف که هر کدام از آنها ویژگی‌های خاصی در هنر بازیگری دارند و در عین حال در میان خاص و عام هم محبوب هستند.

از میان این بازیگران قدیمی و مجرب می‌توان به حضور مهدی هاشمی در نقش دکتر امینی، داریوش فرهنگ در نقش فرزاد، جمشید مشایخی در نقش کمال و محمد متوسلانی در نقش عنایت در مجموعه تلویزیونی «در جستجوی آرامش» به کارگردانی سعید سلطانی اشاره کرد که از شبکه پنج سیما روی آنتن می‌رود.

در این مجموعه که یک ملودرام خانوادگی و اجتماعی است، بعد از مدت‌ها شاهد حضور پیشکسوتانی هستیم که هر کدام ایفاگر شخصیت‌های مختلف فیلمنامه هستند. مهدی هاشمی ایفاگر نقش یک دکتر بسیار آرام و خونسرد است که به ساخت دارویی برای بیماران سرطانی علاقه دارد. داریوش فرهنگ، شخصیتی چندبعدی دارد که تا به امروز مشخص نشده آدم خوب قصه است یا بدمن سریال و البته فرهنگ به زیبایی این نقش چندپهلو را درآورده است.

نقش محمد متوسلانی در این سریال شاید خیلی فراز و نشیب نداشته باشد، اما دیدن این بازیگر پیشکسوت بعد از مدت‌ها برای مخاطبان جذاب است. در کنار این بازیگران پیشکسوت و قدیمی، هنرپیشه‌های جوانی همچون حدیث میرامینی، پژمان بازغی و... هم بازی می‌کنند و چینش بازیگران پیشکسوت و جوان در این سریال بدرستی انجام شده است.

در سریال «پنچری» نیز که پخش آن از چندی پیش از شبکه سه سیما آغاز شده است، یوسف تیموری بازی می‌کند. او برای چهار سال در هیچ مجموعه تلویزیونی بازی نکرده بود تا این‌که پیشنهاد بازی در مجموعه پنچری به کارگردانی برزو نیک‌نژاد را پذیرفت و در این سریال نقش حمید را بازی می‌کند که قبل از ازدواجش با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود. گرچه این مجموعه طنز است، اما نقش یوسف تیموری طنز نیست و متفاوت با دیگر نقش‌هایی است که تا به حال بازی کرده. در این مجموعه حمید لولایی هم نقش عموی حمید را به‌عهده دارد که مثل همیشه بازی‌های خاص خودش را دارد و مخاطبان را سرگرم می‌کند. لولایی هم به نوعی به خاستگاه اصلی خود رجعت کرده است.

مجموعه تلویزیونی «لژیونر» هم میزبان دو بازیگر کهنه‌کار با نام محمدرضا شریفی‌نیا و حسن پورشیرازی است که در این اثر نقش دو دوست را بازی می‌کنند که هر کدام روحیات خاص خودشان را دارند. شریفی‌نیا بسیار پرشور و پرحرارت است، اما پورشیرازی آرام و بی‌سروصدا. ترکیب این دو نفر در کنار هم منجر به خلق موقعیت‌های جذاب شده است. همه این شواهد نشان می‌دهد که بازیگران پیشکسوت و جوان به شکل توامان رجعتی دوباره به تلویزیون و سریال‌هایش داشته‌اند و مجموعه‌های نمایشی با حضور آنها بیش از پیش در ارتباط‌گیری با مخاطبان خود موفق خواهند بود؛ اتفاقی که باید به فال نیک گرفت.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها