با توجه به گذشت نزدیک به دو سال از اجرای توافق‌نامه برجام و سفر تعداد قابل توجهی از هیات‌های تجاری خارجی به کشورمان، توجه به اهمیت صنعت نمایشگاهی غیرقابل انکار است، به این دلیل که ایران می‌تواند با استفاده از امتیازهای موجود در برگزاری هر چه هدفمندتر آنها در داخل مرزها یا خارج از آن برای معرفی دقیق توانمندی‌های صنعتی و اقتصادی استفاده کند.
کد خبر: ۱۰۵۹۷۹۶
صنعت نمایشگاهی سنجه‌ای مناسب برای صنایع

این در حالی است که نباید فراموش کنیم همین امتیاز باعث شده، صنعت نمایشگاهی ایران به عنوان تنها صنعتی که از دوران پسابرجام در جهت توسعه و رونق تصاعدی خود‌به‌خوبی استفاده کرده باشد، شناخته شود.

در همین حال و با در نظر گرفتن این که در این نمایشگاه‌ها آمارها و اطلاعات دقیقی از تعداد شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی و بازدیدکنندگان منتشر می‌شود، دور از واقعیت نیست که بگوییم برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها سنجه‌ای دقیق برای صنایع کشور و به منظور دستیابی به بازارهای هدف بیشتر و افزایش صادرات غیرنفتی ایران خواهد بود.

توجه به امتیازهای موجود کشور بخصوص در صنایع مطرح و پرمخاطب مثل صنایع غذایی می‌تواند عامل تدارک برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی بین‌المللی باشد، به صورتی که هرکدام از این نمایشگاه‌ها می‌توانند دو هدف بسیار مهم را دنبال کنند که این اهداف عبارتند از:

1 ـ فروشندگان تجهیزات به ایران: این گونه که برگزاری نمایشگاه زمینه آشنایی تولیدکنندگان بخش‌های مختلف اقتصادی ایران را با تولیدکنندگان بنام تجهیزات و ماشین‌آلات فراهم می‌کند.

2 ـ خریداران کالای با کیفیت ایرانی: به این ترتیب که حضور صاحبان صنایع و تولیدکنندگان ایرانی در این اماکن عاملی است برای ارائه دستاوردهای نوین و رقابت‌پذیری تولیدات کشورمان برای دستیابی به سهم بازار بیشتر خارج از مرزها

بجاست تولیدکنندگان و صاحبان صنایع مختلف ایران با در نظر گرفتن امتیازهای موجود نمایشگاه‌ها و همچنین مسئولان و سیاستگذاران کلان صنعت کشورمان برای استفاده بهینه از امتیازهای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی استفاده و با مشارکت هر چه بیشتر، پیام قوی‌تری از آنچه ایران به دست آورده، به جهان مخابره کنند.

هرمز مهبد

کارشناس امور نمایشگاهی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها