جنبش مقاومت اسلامی حماس بر آمادگی خود برای دستیابی به وحدت با جنبش فتح و دیگر گروه‌های فلسطینی و نیز طرف‌های مستقل اعلام و بر لزوم یکپارچه‌سازی جبهه ملی و پایان دادن به شکاف داخلی براساس اصول مورد توافق تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۵۴۳۷۵
آمادگی جنبش حماس برای وحدت با فتح و دیگر گروه‌های فلسطینی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از جنبش مقاومت اسلامی متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم


باکمال افتخار وسربلندی، جنبش حماس عمیقا ازملت انقلابی فلسطین که دربرابر دشمن صهیونیستی در دفاع از قدس ومسجد الاقصی قیام کرده ، سپاسگزاری خود را اعلام می دارد.

به جوانان فلسطینی مقاوم وعملیات قهرمانانه وشجاعانه آنان که بیانگر عمق توجه آنان به میهن وصف آرایی جانانه آنان درپس گزینه مقاومت وپافشاری برای شکست معادلات دشمن صهیونیست است، درود می فرستیم.

جنبش حماس تمام فعالیت ها ومواضع مردمی ورسمی عربی واسلامی را که بیانگر تشخیص درست امت درانتخاب مسیربه سمت قدس ومسجد الاقصی است، ارج می نهد.

دربرابرتمام این اقدامات جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید می کند نبرد امروزما برای قدس ومسجد الاقصی است. از این روبرای صف آرایی ویکپارچگی تلاش ها به منظورمقابله با دشمن صهیونیست وطرح های آنان بخصوص درقبال مسجد الاقصی ازهیچ کوششی کوتاهی نخواهد کرد.

ما در جنبش حماس و در این شرایط خطرناکی که مسجد الاقصی مبارک با آن مواجه است وتمام مساله فلسطین با آن رو به روست، دستان خود را به سمت جنبش فتح ومحمود عباس ، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتمامی برادرانمان وشرکای ملی از تمام گروه ها و جریان های ملی، اسلامی ومستقل دراز می کنیم تامواضع را و صفوف خود را یکی کنیم و به شکاف و چنددستگی براساس اصولی که برآنها توافق شده پایان دهیم و در این راستا راهبرد ملی فوری را برای دفاع از مسجد الاقصی به منظور مقابله با اشغالگران وتوهین ها وتجاوزهای آنان وضع واز حقوق ملت وارزش ها دفاع کنیم و در این راه برای از بین بردن اشغالگران وبرپایی دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف اقدام کنیم.

این امر براساس اصل مقاومت وایستادگی محقق خواهد شد. باید در این راه گام های عملی در دفاع از انتفاضه قدس برداشته شود واز مقاومت وایستادگی و پایمردی جوانان فلسطینی انقلابی حمایت شود ومواضع آنان را برای ادامه این راه ومبارزه با اشغالگران قوی تر و از مقدسات حمایت کنیم وبه تمام اشکال هماهنگی های امنیتی با دشمن پایان داده شود وبه اقدامات مجازات گونه اعمالی برضد نوارغزه واهالی درمحاصره آن وهمچنین به اقدامات روا داشته شده برضد اسرا و آزادگان واعضای شورای قانونگذاری پایان داده شود.

همچنین خواستار برگزاری نشست فوری در چارچوب فرماندهی ملت فلسطین ، ودر جریان امور قراردادن ملت با برگزاری دائمی این جلسات به منظور مقابله دربرابر چالش ها وخطرهایی که مسجد الاقصی و قدس و مساله ملی ما را تهدید می کنند، هستیم.

همچنین از امت عربی درسطوح رهبری ومردمی می خواهیم اقدامات فوری را درتمام سطوح برای حمایت از ملت فلسطین به کار گیرند وبا حمایت های خود طرح ها وبرنامه های صهیونیستی را ناکام گذارده ومانع به نتیجه رسیدن این رژیم درتحقق اهدافش برای تجزیه مسجد الاقصی وسیطره بر آن شوند واجازه ندهند ماهیت اسلامی آن تغییر یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها