وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با سی بی اس تاکید کرد: آنچه که آمریکا در چند ماه گذشته ضد مردم ایران انجام داد، واقعا نفرت انگیز بوده است.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۰۲
ظریف: برجام، توافقنامه دوجانبه قابل خروج یا مذاکره مجدد نیست

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی بی اس در گزارشی بخش هایی از مصاحبه این شبکه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران را منتشر کرد.

در گزارش سی بی اس آمده است:

دولت ترامپ روز دوشنبه تائید کرد که ایران از شروط توافقنامه بین المللی هسته ای (برجام) پیروی می کند. ساعاتی بعد از این تائید بود که دولت ترامپ، ایران را به تحریک مشکلات در خاورمیانه (غرب آسیا) متهم کرد و تحریم های اقتصادی جدیدی را علیه هجده نهاد و فرد ایرانی اعمال کرد.

محمد جواد ظریف دیپلمات ارشد ایرانی گفت: تحریم های جدیدی که دولت ترامپ اعلام کرد باعث مسموم شدن روابط بین دو کشور خواهد شد که تاکنون هم تضعیف شده است.


ظریف در گفتگو با مارگارت برنن مجری سی بی اس نیوز گفت: این (تحریم ها) ناقض روح توافقنامه (برجام) است. ما این (تحریم ها) را بررسی می کنیم تا ببینیم که آیا این (تحریم ها) ناقض متن برجام است و مطابق آن اقدام خواهیم کرد.

ظریف گفت: تهدیدهای تروریستی آمریکا از جانب ایران نیست بلکه از جانب همپیمانان آمریکا است.

مجری سی بی اس خطاب به ظریف گفت: رئیس جمهور ترامپ گفت این توافقنامه(برجام) توافقنامه بدی برای آمریکایی ها است و نقص هایی در آن وجود دارد که ظریف هم در پاسخ گفت:این طور نیست. هیچ توافقنامه ای به طور کامل مورد قبول همه نیست.

مجری سی بی اس افزود: پس شما می گوئید که ایران برای مذاکره تمایل ندارد؟

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ گفت: این توافقنامه چندجانبه است که مورد تائید شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفت. این توافقنامه یک توافقنامه دوجانبه نیست که بتوان از آن خروج کرد یا درباره آن مذاکره مجدد انجام داد.

ظریف افزود: کشورهایی وجود دارند که برای شما(آمریکا) تروریست تولید می کنند و آمریکا دنبال ایران است. نمی دانم چرا؟

ظریف در ادامه به سی بی اس گفت: آنچه که آمریکا در چند ماه گذشته ضد مردم ایران انجام داد واقعا نفرت انگیز بوده است.


مجری سی بی اس گفت شما می گوئید این رئیس جمهور ترامپ است که (باید) حسن نیت را به شما نشان دهد؟

ظریف در پاسخ گفت: قطعا معتقدم این دولت آمریکا است که باید این همه نشانه های خصومت آمیز را متوقف کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها