سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین

جزئیات طرح مجلس برای مقابله با تحریم های تازه امریکا علیه ایران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت از تدوین طرح 23 ماده ای مجلس با هدف مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا علیه کشورمان خبر داد و افزود: در این طرح ضمن تخصیص 2 هزار میلیارد تومان بمنظور حمایت از فعالیت‌های ضد تروریستی، مجازات هایی برای اقدامات خصمانه واشنگتن علیه شهروندان ایرانی در نظر گرفته شد.
کد خبر: ۱۰۴۷۵۳۳
جزئیات طرح مجلس برای مقابله با تحریم های تازه امریکا علیه ایران

سیدحسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی جام جم آنلاین، در تشریح مباحث کمیسیون متبوع خود اظهار داشت: طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و خصمانه ایالات متحده ضد جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفت. طرح فوق در تقابل مستقیم با بخش اعظم فعالیت های تروریستی، اقدامات حمایتی از نقض حقوق بشر و تروریسم دولت آمریکا را شامل می شود .

وی در خصوص جزییات مفاد این برنامه تلافی جویانه کمیسیون ضد اقدامات خصمانه آمریکا خاطر نشان کرد: در قالب این طرح ضمن اعمال مجازات هایی، چنانچه در هر جایی از دنیا زیانی از جانب اقدامات دولت آمریکا به شهروندان ایرانی برسد، از هموطنان حمایت خواهد کرد.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بهارستان توسعه و ارتقای توان موشکی جمهوری اسلامی ایران را یکی از محورهای مهم طرح بشمار آورد و افزود: بمنظور حمایت از فعالیت های وزارت دفاع و تقویت سپاه قدس بعنوان نیروی راهبردی ضد تروریسم در منطقه، در مجموع 2هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

نقوی حسینی گفت: پس از استماع نظرات اعضای کمیسیون، مقرر شد تا زمان تقدیم طرح به هیأت رئیسه مجلس ، کمیسون در این راتباط تشکیل جلسه دهد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس دهم با بیان اینکه متاسفانه توافق هسته ای برجام هم تغییری در کینه توزی و دشمنی آمریکا علیه ملت ایران بوجود نیاورده تصریح کرد: توافق هسته ای نه تنها عامل بهبود روابط نشده است بلکه موجب گشته مقامات کاخ سفید اقدامات جسورانه تری علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می دهند.

نقوی حسینی طرح مواردی از قبیل مصادره اموال بنیاد علوی بعنوان یک نهاد غیر دولتی و نیز بررسی مصادره آثار و میراث فرهنگی دستاویزی برای تداوم تحریم ها دانست و گفت: آمریکایی ها به هر بهانه ای به دنبال دستبرد به اموال مردم ایران هستند و محدودیت و تحریم جدیدی علیه جمهوری اسلامی وضع می کنند، لذا مجموعه این رفتارهای خصمانه بیش از گذشته وحدت رویه وعزم دولت، مجلس و همه جریانهای سیاسی کشور را در تقابل با آن می طلبد.

اما در ادامه، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به تصویب دو لایحه در جلسه کمیسیون اشاره کرد و یادآور شد: لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط مأموران نیروهای مسلح در صورت لزوم و نیز تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح بررسی گردید که پس از اعمال اصلاحات، هر دو لایحه به تصویب رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها