دادگاه عالی قانون اساسی مصر دستور توقف موقت اجرای تمامی احکام صادره از سوی دادگاه عالی اداری و دادگاه امور فوریتی درباره توافق تیران و صنافیر را داد.
کد خبر: ۱۰۴۴۳۴۴
دادگاه قانون اساسی مصر اجرای احکام صادره درباره تیران و صنافیر را متوقف کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، منابع قضایی اعلام کردند دادگاه قانون اساسی اجرای حکم ‌های صادره از سوی دادگاه اداری و دادگاه فوریتی درباره حزایر تیران و صنافیر را متوقف کرد.

شبکه اسکای نیوز گزارش داد، این در حالی است که دادگاه عالی اداری مصر روز سه‌شنبه تمامی حکم‌های سابق مربوط به حاکمیت عربستان بر جزایر تیران و صنافیر را باطل اعلام کرد.

دولت مصر آوریل ۲۰۱۶ اعلام کرد که جزایر تیران و صنافیر متعلق به عربستان هستند؛ موضوعی که اعتراضات زیادی را به دنبال داشت و به دنبال آن پرونده این جزایر با تلاش مخالفان به دادگاه منتقل شد.

در ادامه این روند قضایی دادگاه عالی اداری مصر ۱۶ ژانویه این توافق‌نامه را باطل اعلام کرد اما دادگاه امور فوریتی قاهره آوریل گذشته اعلام کرد که این توافق‌نامه معتبر است.

پارلمان مصر نیز ۱۴ ژوئن جاری با توافق‌نامه‌ای که به ریاض حق حاکمیت درباره جزایر تیران و صنافیر را می‌دهد موافقت کرد. این توافق‌نامه در انتظار موافقت رئیس‌جمهور است تا اجرایی شود.

تاکنون حکم‌های زیادی از سوی دادگاه‌های مصر درباره جزایر تیران و صنافیر صادر شده و دادگاه عالی اداری بارها این حکم‌ها را باطل اعلام کرده است.

عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که موضوع جزایر تیران و صنافیر یک موضوع تمام شده است و این جزایر به عربستان تعلق دارند.

توافق‌نامه ترسیم مرزهای دریایی میان عربستان و مصر در پی سفر ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به قاهره امضا شد.

بعد از اینکه دولت مصر اعلام کرد که این جزایر براساس توافق‌نامه ترسیم مرزهای دریایی با عربستان به ریاض تعلق دارند، تظاهرات گسترده‌ای در مصر برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها