جدال شرکت‌های بزرگ و کوچک در تالار شیشه‌ای

دام فضای مجازی برای سهامداران ناآشنا

یکی از موضوعات مورد بحث در خصوص شبکه های اجتماعی مختلف، تاثیر آن ها در زندگی و سلامت روانی انسان هاست. اکنون نتایج یک مطالعه که به تازگی در انگلستان انجام شده نشان می دهد که اینستاگرام، خطرناک ترین شبکه اجتماعی برای سلامت روانی جوانان به حساب می آید.
کد خبر: ۱۰۳۵۲۴۲
خطرناک‌ترین شبکه اجتماعی برای سلامت روان جوانان کدام است؟

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، در گزارشی که انجمن سلطنتی بهداشت عمومی در انگستان آن را منتشر کرده، پس از اینستاگرام، نام اسنپ چت به چشم می خورد.

FOMO که در واقع سندرم ترس از دست دادن است، دلهره شدید و فراگیری است که به موجب آن برای نمونه زمانی که فرد در جایی است که نمی تواند آنلاین باشد احساس ناخوشایندی در او پدیدار می شود. فرد احساس می کند که دیگران از بودن و حضور در یک فعالیت مجازی لذت و یا یک تجربه بی‌ نظیر داشته اند اما او از آن بی نصیب و بی ‌اطلاع مانده ‌است و همین منجر به ناراحتی روانی او می شود. اگرچه نام FOMO در لسیت مربوط به اختلالات روانی در انجمن روانپزشکی آمریکا به ثبت نرسیده، اما بر طبق نتایج مطالعه اخیر، کاربرانی که بیش از دو ساعت در روز در شبکه های اجتماعی وقت می گذرانند، بیشتر از سایرین دچار بیماری های روانی و علائم و نشانه های اضطراب و افسردگی می شوند.

در واقع آنچه مطالعه اخیر به ما اعلام می کند این است که مشاهده عکس های بیشماری از دوستان و آشنایان در حال تفریح و خوشگذرانی، موجب فعال شدن حس "مقایسه و نا امیدی" در اکثر کاربران شبکه های اجتماعی و به ویژه اینستاگرام می شود.

نظرسنجی StatusofMind# از هزار و 500 نفر که ساکن انگلستان بودند و بین 14 تا 24 سال سن داشتند، پرسیده بود که چطور هریک از شبکه های اجتماعی در ابعاد مختلف سلامت روحی و روانی آن ها تاثیر داشته است. در نتایج این نظرسنجی مشاهده می شود که اینستاگرام بدترین امتیاز را به دست آورده و دلیل آن هم تاثیر منفی آن بر روی تصور افراد از خود، الگوی خواب، افزایش پرخاشگری و ترس از دست دادن بوده است. اسنپ چت نیز به دلیل تاثیرش در ایجاد حس تنهایی در کاربران در رتبه بعدی قرار گرفته است.

البته لازم به ذکر است که این شبکه های اجتماعی تاثیر مثبت هم داشته اند، چرا که برخی کاربران عنوان کرده اند که احساس پشتیبانی زیادی از این طریق به دست آورده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها