دبیر اجرایی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها خبر داد:

توزیع ۸۰۰ هزار هولوگرام امنیتی در هیات‌های استانی

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با تأکید بر لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده شورای شهر، گفت: نهادهای ذیربط از جمله وزارت کشور به گونه ای عمل کنند تا شائبه مهندسی شدن انتخابات شوراها در جامعه تسری نیابد.
کد خبر: ۱۰۲۷۷۰۶
جلوی شائبه مهندسی انتخابات گرفته شود / حذف افراد سرشناس اصولگرا نهایت بی انصافی است

«کمال سجادی» در واکنش به رد صلاحیت‌شدن برخی از چهره‌های سرشناس اصولگرای شورا توسط هیئت نظارت بر انتخابات شوراها در مصاحبه با جام جم آنلاین، گفت: برخی از چهره های خاص اصلاح طلب به راحتی توسط هیأت نظارت تأیید صلاحیت شده و این در حالی است،افراد سرشناس اصولگرا که اتفاقا از کارنامه مدیریتی مطلوبی برخوردار هستند و قبلا توسط مراجع چهارگانه احراز صلاحیت شده اند، متاسفانه با رد صلاحیت از ورود آنها به انتخابات شوراها جلوگیری بعمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت تأیید صلاحیتها فقط در تهران بدین گونه بوده و در شهرستانها نزدیک به 90 درصد اصولگرایان تأیید شده اند، افزود: رد صلاحیت چهره های مطرح طیف اصولگرا حکایت از بی نظمی در فرایند احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات آتی شورای های شهر و روستا دارد و باید وزارت کشور و سایر نهادهای ذیربط یک بازبینی جدی در رویه مذکور صورت دهند.

عضو ارشد جبهه پیروان جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص این موضوع که گفته می شود تعدادی از تأیید صلاحیت شدگان، دارای محکومیت موثر و جز مجرمان حبس دیده هستند، خاطر نشان کرد: این نهایت بی انصافی است این گونه افراد به شورای شهر راه یابند و در مقابل کسانی که( اسم نمی‌برم) سابقه حضور در هشت سال دفاع مقدس دارند، پیام رد صلاحیت دریافت کنند.

وی اضافه کرد: شورای شهر یک نهاد مردمی است و نباید با اعمال سلیقه، فضای خطی و جناحی بودن در انتخابات حاکم شود چرا که این موضوع با اصل دموکراسی در منافات بوده و اصل انتخابات را مخدوش خواهد نمود.

سجادی بخشهای مرتبط با برگزاری انتخابات را به داشتن سعه صدر دعوت نمود و خاطر نشان کرد: چنانچه امروز روند تأیید صلاحیت در جریان اصلاح طلب است، بی جهت اصولگرایان را رد صلاحیت نکنند چون با چنین اقداماتی شائبه مهندسی شدن انتخابات شوراها در جامعه به نوعی جا می افتد.

گفتنی است: به تازگی پرویز سروری، رئیس ستاد لیست خدمت و عضو شورای شهر تهران در واکنش به رد صلاحیت‌شدن برخی از چهره‌های سرشناس اصولگرای شورا توسط هیئت نظارت بر انتخابات شوراها، گفته بود اصلاح‌طلبان می‌خواهند انتخابات شوراها را مهندسی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها