برنامه مجله تیراندازی رادیو ورزش با حضور هامون حقیقت، عضو کمیته فنی فدراسیون آسیایی تیراندازی به تحلیل تغییرات این رشته در جهان پرداخت.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۶۲
اعمال تغییرات در تیراندازی المپیک

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از رادیو ورزش؛ هامون حقیقت، عضو کمیته فنی فدراسیون آسیایی تیراندازی در تحلیل وضعیت رشته تیراندازی کشورمان گفت: مهمترین اتفاقی که در تیراندازی در حال رخ دادن است؛ اختلافات جدی بین نائب رئیس و رئیس فدراسیون جهانی در هیئت رئیسه فدراسیون جهانی تیراندازی است. تغییر مقرراتی در نتیجه حذف سه رشته تیراندازی از المپیک ایجاد شده؛ مدتی پیش به دلیل پیشنهاد یا تقاضای کمیته بین المللی المپیک سه رشته ای که به مردان منحصر می شد؛ حذف و سه رشته ترکیبی زنان و مردان به جهت تساوی تعداد بانوان و آقایان اضافه گردید. این تغییر تنها در تیراندازی نبود و در بسیاری از رشته ها اعمال شد.
در رشته تیراندازی ۱۵ ماده مختلف وجود دارد که از میان این ۱۵ ماده ۹ ماده مربوط به آقایان و ۶ ماده مربوط به بانوان است. با این خواسته کمیته بین المللی المپیک عملا امکان تقسیم عدد ماده ها بر ۲ وجود نداشت. بنابراین کمیته اجرایی فدراسیون تیراندازی پیشنهاد حذف سه رشته تپانچه ۵۰ متر، تفنگ درازکش و تراپ دو تایی آقایان را به کمیته بین المللی المپیک داد. به نظر می رسد این تصمیم به زودی تصویب شود و در المپیک بعدی به جای تپانچه ۵۰ متر آقایان، تپانچه بادی ترکیبی آقایان و بانوان و به جای تفنگ درازکش آقایان، تنفنگ بادی ترکیبی آقایان و بانوان، در رشته های اهداف پروازی هم به جای تراپ دوتایی، شاهد تراپ مردان و زنان ترکیبی باشیم.
اخیرا ۵۰ کشور با حدود ۱۰۰ رای از ۲۴۰ رای، پیشنهادی را برای تشکیل مجمع فوق العاده در ماه آینده میلادی در اروپا دادند که به شدت مورد مخالفت رئیس فدراسیون جهانی قرار گرفته اما چون بیش از ۲۵ کشور رای داده اند این جلسه باید برگزار شود تا در آن بحث درباره تصمیم گیری های اخیر انجام شود و شاید تهدید جدی برای فدراسیون جهانی باشد. البته با تحلیلی که از فدراسیون تیراندازی کشورمان داریم؛ به نظر می رسد با توجه به مشکلاتی که در بخش تفنگ داریم این تصمیمات به نفع کشورمان تمام شود.
وی درباره مشکل تامین تجهیزات بیان کرد: همچنان این مشکلات وجود دارد و راه حل آن با وجود یا عدم وجود تحریم همان داشتن تولید داخلی است. ما باید بر اساس سیاست های کشور و اقتصاد مقاومتی به سراغ تولید برویم. این در حالی است که تجهیزات و دانش فنی تولید هم در اختیار است و بیش از ۱۰ سال برای تولید آن تلاش می شود اما علاقمندی جدی وجود ندارد و قیمت هایی تعریف می شود که عملا وارد کردن تجهیزات به صرفه تر است. خواهش ما این است که وزیر دفاع پشتیبان این قضیه باشد تا مسائل حل شود زیرا تولید سلاح و مهمات برای بخش خصوصی ممنوع است.
برنامه زنده مجله تیراندازی با اجرای اکبر ارمنده و با حضور آجرلو، کارشناس تیراندازی به تهیه کنندگی عباس حیدری و کاری از گروه مسابقات ورزشی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها