کره جنوبی درپی اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا شاید از استقرار سامانۀ موشکی تاد در خاک خود جلوگیری کند.
کد خبر: ۱۰۲۴۰۶۰
واکنش کره جنوبی به باج خواهی ترامپ

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم،اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا صدای اعتراض بسیاری از مردم کره جنوبی را بلند کرده است مردمی که خواستار جلوگیری از استقرار سامانۀ موشکی تاد در خاک کشورشان شده اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آمریکا درپی مستقر کردن سامانۀ موشکی تاد در خاک کره جنوبی برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی است ولی مسکو و پکن معتقدند که استقرار چنین سامانه ای امنیت ملی روسیه و چین را به خطر می اندازد و وضعیت ناآرام شبه جزیره کره را بدتر می کند.

یون کوان سوک سخنگوی "مون چِه این" نامزد نام آشنای انتخابات ریاست جمهوری آتی کره جنوبی نیز امروز خواستار تعویق استقرار سامانۀ موشکی آمریکایی تاد در خاک کشورش شد.

سوک در مصاحبه با رویترز گفت : دولت کره جنوبی باید فوراً استقرار سامانۀ موشکی تاد را به تعویق بیندازد، و باید منتظر دستور دولت آتی باشد.

ترامپ به تازگی در اظهاراتی گفته است کره جنوبی در ازای استقرار سامانۀ موشکی تاد در خاک خود باید مبلغی تا حدود یک میلیارد دلار به آمریکا بپردازد.

سوک در کنفرانسی خبری گفت : مساله استقرار سامانۀ موشکی ثاد باید فوراً و کلاً به دولت آتی واگذار شود زیرا ما دیگر نمی توانیم مسئولیت تصمیمات نسنجیده دولت کنونی را به عهده بگیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
۰
۰
باج خواهی آمریكایی ... كره جنوبی ... عربستان ... تركیه ... و همه آنهایی كه فكر میكنند آمریكا عاشق چشم و ابرو شونه ... بابا آمریكا و اسرائیل اصل فتنه و فساد و جنگ و تباهی در سراسر دنیا هستند .... چرا دنیا خودشو به خواب زده

نیازمندی ها