سفر فردای رئیس‌جمهور به استان فارس دومین سفری است که دردوره ریاست‌جمهوری یازدهم انجام می‌شود. با این حال این سفر، پروژه‌محور و کاری است. در این سفر هم گزارشی از اقدامات دولت در فارس ارائه می‌شود و هم بهره‌برداری از چند طرح عمرانی صورت خواهد گرفت. البته ایشان در آیین ویژه گرامیداشت یادروز سعدی نیز شرکت خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۲۱۱۹۶
دومین میزبانی از رئیس‌جمهور در فارس

در سفر رئیس‌جمهور بیش از 400 طرح به ارزش 1547 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی شمار دیگری از طرح‌ها نیز آغاز می‌شود. یکی از این طرح‌ها،‌ بیمارستان خیریه 600 تختخوابی بوعلی در نزدیکی شهر صدراست که یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های درمانی کشور خواهد بود و به لحاظ نوع ساخت و تجهیزات بیمارستانی در کشور بی‌نظیر است. اعتبار هزینه‌شده برای این بیمارستان 484 میلیارد تومان است و در زمینی به مساحت صد هکتار در حال اجراست. از دیگر طرح‌های قابل بهره‌برداری، ورزشگاه 50 هزار نفری پارس شیراز است که با تکمیل آن در آینده، یکی از زیباترین ورزشگاه‌های ایران خواهد بود. تاکنون افزون بر 80 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این ورزشگاه هزینه شده که 58 میلیارد تومان آن در سال 95 تامین اعتبار شده است.

در کنار همه اینها، بحران کم‌آبی از مهم‌ترین موضوعات و چالش‌های استان فارس است. این بحران در شرق استان بیشتر دیده می‌شود که قرار است برای حل این مشکل،‌ سد مخزنی چشمه عاشق شهرستان نی‌ریز به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای منطقه کویری شرق استان به بهره‌برداری برسد.

از دیگر برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان فارس، ‌بهره‌برداری از خط یک متروی شیراز به طول سه کیلومتر، ‌بهره‌برداری از طرح‌های مختلف آبیاری نوین، بهره‌برداری از 35 کیلومتر راه اصلی سروستان ـ خرامه، 15 کیلومتر باند دوم جاده شیراز ـ فیروزآباد و چهار کیلومتر کمربندی فسا در مجموع به ارزش 105 میلیارد تومان و بهره‌برداری از آبرسانی به 71 روستا با 18 میلیارد تومان اعتباراست. 21 طرح کشاورزی، بهره‌برداری از چهار طرح در شهرک‌های صنعتی استان، 25 باب فضای آموزشی، بهره‌برداری از مرکز نگهداری و درمان معتادان شیراز و 33 طرح حوزه صنعت و معدن در استان با 125 میلیارد تومان اعتبار از دیگر طرح‌های افتتاحی فردا خواهد بود.

همچنین همزمان با سفر فردای رئیس‌جمهور به فارس، چند پروژه کلنگ‌زنی خواهد شد که از جمله می‌توان به پروژه شهر سلامت استان اشاره کرد. عملیات اجرای طرح توسعه فولاد پاسارگاد نیز که سال گذشته 286 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای آن مصوب شد، در این سفر آغاز خواهد شد. گازرسانی به 260 روستای استان، 31 کیلومتر از بزرگراه شیراز ـ اهواز و 36 پروژه بهداشتی و درمانی با 51 میلیارد تومان اعتبار از دیگر پروژه‌هایی است که عملیات اجرایی آنها در سفر رئیس‌جمهور به فارس آغاز خواهد شد.

سیدمحمدعلی افشانی

استاندار فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها