به میزبانی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر برگزار شد؛

به مناسبت هفته هنر انقلاب

حبیب دهقان‌نسب، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، به بهانه برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری گفت: هنر ظرفی با مظروف‌های متعدد، مقوله‌ای بی بدیل و نامتناهی است و باید اجازه داد در هر زمانی رسالت خود را ایفا کند.
کد خبر: ۱۰۱۷۵۹۶
دهقان‌نسب: آوینی حقی بزرگ بر گردن هنر ایران دارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، حبیب دهقان نسب بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره ضرورت ها و کارکردهای برگزاری این رویداد بیان کرد: هر یک از رویدادهای فرهنگی و هنری خصوصیات و کارکردهای خاص خود را دارد که مقایسه آن ها را با یکدیگر کار اشتباهی است. برای مثال جشنواره فیلم فجر بهمن ماه هر سال محصول یک سال سینمای ایران را به نمایش می گذارد. در جشنواره تئاتر فجر نیز گزیده ای از نمایش های یک‌سال اجرا می شود.

او با بیان اینکه در هفته هنر انقلاب انتخاب آثار گزیده‌تر است، افزود: این اتفاق که در هفته هنر انقلاب آثار برتر مربوط به موضوع انقلاب از دیگر آثار متمایز می شود، یک امتیاز و حسن است. به نظرم برگزاری رویدادهای این چنین اتفاق مثبتی در حوزه فرهنگ و هنر است و باید به دنبال حفظ و استمرار امتیازات هر یک از این رویدادها باشیم. بعد از دریافت واکنش های مخاطبان نواقص آن ها را برطرف کرده و برای به دست آوردن مخاطبان بیشتر تلاش کنیم.

بازیگر فیلم «سفر به چزابه» با اشاره به جامعیت هنر ادامه داد: اگر بخواهیم هنر را منحصر به زمان و رویدادی خاص کنیم، در حق آن ظلم کرده ایم. زیرا هنر مقوله ای بی بدیل و نامتناهی است. در واقع ظرفی است که مظروف های متعددی می تواند داشته باشد و همچنین برداشت های متفاوتی از آن صورت بگیرد. از این رو باید اجازه داد هنر در هر زمانی رسالت خود را ایفا کند.

وی با شایسته دانستن محوریت انتخاب هنر شهید آوینی به عنوان سرفصل هنر انقلاب و برگزاری یادواره ای به نام او عنوان کرد: قدردانی از شخصیت‌های بزرگ ممکن است با اختصاص یک خیابان، یک سالن فرهنگی یا یک رویداد به نامشان، آن‌ها را جاوید و ماندگارتر کند. شهید سید مرتضی آوینی حق بزرگی به گردن هنر دارد. «روایت فتح» او یک شاهکار هنری است و اگرچه بعدها مستندسازان و هنرمندان زیادی تلاش کردند تا اثری شبیه به آن را بسازند، اما موفق نشدند.

دهقان نسب همچنین خاطرنشان کرد: برای قدردانی از دستاوردهای این شهید بزرگوار، برگزاری هفته هنر انقلاب اقدام بسیار مطلوبی است. او و آثارش را یادمان می اندازد و اساسا باید در همه حوزه ها چنین رویدادهایی در جریان باشد.

گفتنی است هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری که از ۱۹ فروردین ماه آغاز شده تا بیست و پنجم ماه جاری ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها