دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: استعلام داوطلبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از مراجع ذی ربط در حال انجام است و از روز پنج شنبه جاری- 17 فروردین ماه - رسیدگی به صلاحیت داوطلبان این انتخابات در هیات های اجرایی آغاز می شود.
کد خبر: ۱۰۱۵۰۹۱
رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها از 17 فروردین

به گزارش جام جم آنلاین، علی پورعلی مطلق روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هیات های اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تا 23 فروردین ماه صلاحیت داوطلبان را بررسی می کنند و پس از اعلام نظر هیات های اجرایی، هیات های نظارت شهرستان و بخش از 25 تا 30 فروردین نظر خود را اعلام خواهند کرد.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان این که هیات های نظارت اول اردیبهشت ماه نتایج تایید صلاحیت داوطلبان را به هیات های اجرایی اعلام می کنند، گفت: فرمانداری ها نیز دوم اردیبهشت ماه نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را به داوطلبان اعلام می کنند و داوطلبان رصد صلاحیت شده می توانند تا ششم اردیبهشت ماه اعتراض خود را به هیات های نظارت بالادستی اعلام کنند.

پورعلی مطلق همچنین در خصوص بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هیات های نظارت استان ها تا 18 فروردین ماه جاری به صلاحیت داوطلبان رسیدگی و نتایج رسیدگی را 19 فروردین ماه به فرمانداری های حوزه های انتخابیه اعلام می کنند.

وی ادامه داد: پس از آن داوطلبان رد صلاحیت شده می توانند تا هشتم اردیبهشت ماه به مدت 20 روز شکایت خود را به شورای نگهیان اعلام کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور درمورد زمان نام نویسی داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز گفت: نام نویسی از داوطلبان این دوره از انتخابات از ساعت هشت صبح سه شنبه هفته آینده(22 فروردین ماه) آغاز و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.

پورعلی مطلق از احزاب و گروه های سیاسی خواست با توجه به اهمیت انتخابات 29 اردیبهشت ماه، حضور موثری در عرصه انتخابات داشته باشند و مشارکت مردم را مدنظر قرار دهند که این مشارکت در سرنوشت آنها تاثیر دارد.

وی تصریح کرد: 22 فروردین ماه زمان نام نویسی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری است که با این نام نویسی متوجه می شویم رایزنی ها منجر به حضور چه افرادی در عرصه انتخابات شده است.

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: با نام نویسی داوطلبان رقابت های انتخاباتی جدی تر می شود، در دوره های گذشته شاهد بودیم برخی افراد که رییس جمهوری شدند قبل از نام نویسی اسم آنان حتی در جامعه مطرح نبود.

پورعلی مطلق ادامه داد: نام نویسی خوب و گسترده داوطلبان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نشان دهنده آن است که مشارکت خوبی در انتخابات پیش رو خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها