اسد در واکنش به طرح ائتلاف آمریکایی برای استان الرقه:

اقدام نظامی در سوریه بدون موافقت دمشق تجاوز محسوب می‌شود

رئیس جمهور سوریه با اشاره به طرح ائتلاف آمریکایی برای مشارکت در عملیات آزادسازی استان الرقه تأکید کرد: هرگونه اقدام نظامی در سوریه بدون موافقت دمشق تجاوز محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۳۳۳۲
اقدام نظامی در سوریه بدون موافقت دمشق تجاوز محسوب می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از العالم، بشار اسد در گفتگو با رسانه های روسی اظهار داشت: این حق دمشق است که از مرزهای سوریه دفاع کند.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص تصریح کرد: ما دفاع از مرزهایمان را تکلیف خود می دانیم.

رئیس جمهور سوریه همچنین با اشاره به آمادگی دولت دمشق برای مذاکره با معارضان سوری تصریح کرد: آماده مذاکره در خصوص همه چیز از جمله قانون اساسی کشور هستیم.

وی همچنین به حمایت های روسیه از دولت سوریه اشاره کرده و گفت: حملات هوایی ارتش روسیه به مواضع تکفیریها کافی بود که ارتش سوریه بتواند در جبهه های مختلف و به ویژه در حلب و تدمر پیشروی کند.

اسد درباره خبرهای مطرح شده در خصوص طرح‌های نیروهای ائتلاف آمریکایی جهت آغاز عملیات رقه از ابتدای آوریل، گفت‌: هر گونه اقدام نظامی در سوریه بدون موافقت دولت غیرقانونی است و حضور هر سرباز خارجی در خاک سوریه تجاوز محسوب می‌شود، چه برای آزادسازی رقه و یا هر مکان دیگری باشد. دوما ما می‌دانیم که ائتلاف در جنگ با داعش یا تروریست‌ها جدی نیست.

وی در پاسخ به سوالی درباره گروه موسوم به کلاه سفیدها گفت‌: این گروه مدعی حمایت از غیرنظامیان در سوریه است در حالی که خودش بخشی از القاعده بوده و این از طریق شبکه عنکبوتی آن ثابت شده است. خود اعضای این گروه دست به کشتار می‌زنند و بر سر اجساد می‌رقصند، اما آنها در ‌عین ‌حال قهرمانان انسانی معرفی می‌شوند که اخیرا هم جایزه اسکار را به خود اختصاص دادند. این موضوع از آمریکا انتظار می‌رفت.

اسد خاطرنشان کرد: سیاست آمریکا تنها دو گانه نیست،‌ بلکه چندگانه است. چه بسا که آنها ۱۰ معیار داشته باشد، چرا که در سیاست‌شان به ارزش‌ها و قوانین بین‌المللی پایبند نیستند. آنها بر دیدگاه شخصی و منافع خاص خود متمرکز هستند.

رئیس جمهور سوریه در ادامه به تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر نابود کردن سامانه دفاع هوایی سوریه در صورت بازدارندگی در مقابل جنگنده‌هایش پاسخ داد و ابراز امیدواری کرد که روسیه مانع از تکرار حملات این رژیم به سوریه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها