سردرد یکی از مشکلاتی است که ممکن است همه ما آن را تا به حال بارها تجربه کرده باشیم. بعضی از این سردردها را می توانیم خودمان درمان کنیم اما برای بعضی از آن ها حتما باید به پزشک مراجعه کنیم.
کد خبر: ۱۰۱۳۲۴۹
شناسایی انواع سردرد و درمان آن ها

به گزارش جام جم آنلاین ، در ادامه با توضیحاتی که تقدیم شما دوستان خواهد شد می توانید نوع سردردتان را بشناسید و بهترین استراتژی برای تسکین آن را پیدا کنید.

سردردهای تنشی
این یکی از رایج ترین انواع سردرد است که همه ما حداقل یکبار آن را تجربه کرده ایم.



نشانه ها: این نوع سردردها معمولا ضربانی نیستند. فشاری که در سردردهای تنشی ایجاد می شود مثل این می ماند که هدی را محکم به اطراف پیشانی بسته باشید. اغلب این فشار از صبح تا شب بیشتر می شود.

دلایل: از عوامل سردردهای تنشی می توان به مواردی چون: استرس، خستگی، حالت بدن نامناسب و قرار گرفتن سر در یک حالت نامناسب برای مدت طولانی اشاره کرد. سردردهای تنشی مزمن کمیاب هستند و معمولا با آسیب گردن و سر ایجاد می شوند.

درمان: برای تسکین سردردهای تنشی می توانید از قرص های مسکن استفاده کنید. البته اگر سردردها به ندرت پیش بیایند. اما اگر دائم سردردهای طولانی مدت می گیرید حتما به پزشک مراجعه کنید. به علاوه از نظر فیزیکی فعال باشید، شانه ها و گردن را مرتب بکشید و زمان بیشتری را بیرون از خانه بگذرانید.

سردردهای سینوسی
این نوع سردرد در اثر سینوزیت ایجاد می شود و معمولا با تب، تورم صورت و فشار در قسمت های پیشانی و استخوان های گونه همراه است.


نشانه ها: از نشانه های این سردرد احساس فشار شدید در پیشانی در قسمت های ابروها و زیر چشم هاست. سردردهای سینوسی با تکان دادن سر شدیدتر می شوند. آبریزش بینی، گرفتگی بینی و خستگی از نشانه های دیگر این سردرد است.

دلایل: سردردهای سینوسی در اثر سینوزیت ایجاد می شوند و معمولا با سرما خوردگی یا آلرژی فصلی همراه هستند.

درمان: سردردهای سینوسی به ندرت خودشان رفع می شوند. اگر آلرژی دارید آنتی هیستامین کمک می کند اما در غیر اینصورت باید به پزشک مراجعه کنید تا آنتی بیوتیک تجویز کند.

میگرن
تمام نشانه های این سردرد شدید در طول حمله میگرن خودشان را بروز می دهند و در ۴ مرحله پیشرفت می کنند.



دلایل: میگرن اغلب در اثر نقض فرآیند متابولیک و گشاد شدن رگ های خونی در مغز ایجاد می شود. البته ممکن است شخص ژنتیکی این مشکل را به ارث برده باشد.

درمان: هیچ درمان خاصی برای از بین بردن سردردهای میگرنی وجود ندارد. البته یکسری درمان ها برای کاهش آن وجود دارد و باید حتما به پزشک مراجعه کنید. ورزش هم در تسکین میگرن موثر است.

سردرد خوشه ای
سردردهای خوشه ای بسیار نادر هستند و کمتر از ۱ درصد جمعیت دنیا به آن دچار می شوند. این سردرد بیشتر در مردها رایج است تا زنان.



نشانه ها: سردرد خوشه ای باعث ایجاد درد نبضی در پشت و اطراف چشم می شود و معمولا این درد در یک طرف سر است. این سردرد هنگام خواب شدت می گیرد. از نشانه های آن قرمزی چشم، حساسیت به نور و جاری شدن اشک از چشم هاست. درد خوشه ای از ۱۵ دقیقه تا ۱ ساعت ممکن است طول بکشد.

دلایل: دانشمندان نتوانسته اند دلیل واقعی این نوع سردرد را بیابند اما در اثر اختلالات در ساعت بیولوژیکی بدن نیز ایجاد می شوند.

درمان: درمان سردردهای خوشه ای کمی گیج کننده است چون درد خود به خود ظاهر و ناپدید می شود و تنها پزشک می تواند به درمان کمک کند.

سردرد خماری


دلایل: دلایل زیادی برای سردرد خماری آمده است و یکی از دلایل این است که الکل باعث گشاد شدن رگ های خون می شود و روی سطح سروتونین در بدن تاثیر می گذارد. از طرفی الکل آب بدن را خشک می کند.

درمان: بهترین درمان استفاده از قرص مسکن، نوشیدن مقداری آب و کمی استراحت است. اگر با مصرف کمترین الکل سردرد می گیرید ممکن است میگرن داشته باشید.

برگرفته از : bedunim.ir

پرشین استار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۲
نرم افزار موبایل
-
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
۰
۰
خوبه
Ali
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
۰
۰
بسیار مطلب آموزنده و خوبی بود ممنون

نیازمندی ها