مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه از روز دوشنبه جبهه باران زا وارد استان می شود، گفت: سیلابی شدن معابر و مسیل ها بر اثر بارش ها دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۱۰۱۳۰۷۴
مسافران نوروزی مواظب سیل در این منطقه باشند

به گزارش جام جم آنلاین از العالم، محسن صالحی کرمانی روز شنبه افزود: در پی این بارش ها با توجه به فرارسیدن ایام تعطیل و مسافرت های نوروزی حالت آماده باش و هشدار در استان اعلام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان اظهار کرد: بارش های چند روز آینده کرمان، مناطقی از این استان را تحت تاثیر قرار می دهد و پیش بینی می شود بارشها زیاد باشد.

وی با بیان اینکه سیلابی شدن برخی معابر و مسیل ها طی چند روز آینده بر اثر بارش ها دور از انتظار نیست تصریح کرد: بارش ها در مناطق کوهستانی استان کرمان به صورت برف خواهد داد.

صالحی کرمانی ادامه داد: لازم است مسافرانی که قصد تردد از این مسیرها را دارند خودرو خود را به وسائل ایمنی، زنجیر چرخ و تجهیزات مناسب مجهز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به بارش باران و سیلابی شدن مسیل ها طی ماه گذشته در کرمان گفت: موارد زیادی از خسارات سیل اخیر در این استان بویژه در زمینه خسارات انسانی، سیلاب به سمت مردم نیامده بلکه مردم به سمت آب و سیلاب رفته اند که در این رابطه باید توصیه های ایمنی جدی گرفته شود.

وی افزود: سیلاب در استان کرمان گاهی به صورت سیلاب خشک و ناگهانی اتفاق می افتد لذا افراد حتی در زمان آفتابی بودن هوا در مسیر سیلاب ها و رودخانه ها اقامت نکنند.

صالحی کرمانی با اشاره به تخریب تعدادی از بندهای خاکی در سیلاب اخیر گفت: با توجه به اینکه حجم سیلاب بالا بوده برخی از بندهای خاکی هنوز ترمیم نشده و اقداماتی در این زمینه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران استان کرمان در همه ایام سال آمادگی لازم را برای خدمت رسانی دارد گفت: ستاد ویژه امداد و نجات سفرهای نوروزی در دستگاه های امدادی این استان تشکیل و در تمام دستگاه ها تا سه رده جانشینی مشخص شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان اظهار کرد: بهتر است مردم زمان سفرهای نوروزی را با توجه به وضعیت جوی در مناطق مختلف کشور از جمله استان کرمان انتخاب کنند و هنگام سفر تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها