جام جم آنلاین گزارش می دهد

تئاتر در نوروز تعطیل نیست

معمولا تعطیلات که از راه می رسد،‌تماشای برنامه های جذاب تلویزیون و دید و بازدید بر هر موضوع دیگری غلبه می کند، اگر بنا بر تفریح و سرگرمی هم باشد نهایتا در یک سینما رفتن خلاصه می شود، اما امسال اگر تعطیلات در تهران می مانید ما برای شما یک پیشنهاد متفاوت و ویژه هم داریم.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۱۸
تئاتر در نوروز تعطیل نیست

به گزارش جام جم آنلاین، تئاتر همیشه مظلوم بوده است، آنقدر مظلوم که حتی اگر مردم برای آن بخواهند در سبد هزینه هایشان مبلغی را در نظر بگیرند در بهترین حالت پول شان را در جیب گروه های کمدی آزاد می ریزند که گاه با نوعی ابتذال همراه است. اما امسال صحنه هنرمندانه تئاتر منتظر شماست و مانند سال های گذشته تعطیل نیست.

خواستگاری در سنگلج

بگذارید از قدیمی ترین تماشاخانه تهران شروع کنیم، سنگلج امسال تعطیل نیست و با یک نمایش کمدی خوب میزبان علاقه مندان به هنر نمایش است.

برنامه فصل بهار تماشاخانه سنگلج مبتنی بر حمایت مجدد از دو نمایش پر مخاطب سال‌های گذشته و دو برنامه ویژه خواهد بود. از سوم فرودین یعنی دقیقا از روز پنج شنبه تا 15 اردیبهشت نمایش «خواستگاری» به نویسندگی و کارگردانی سیدعظیم موسوی روی صحنه می‌رود.

در این تماشاخانه از 17 اردیبهشت تا 21 خرداد نمایش «سرآشپز پیشنهاد می‌کند» به نویسندگی رضا شفیعیان و کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور اجرا خواهد شد.

پیشنهاد ویژه برای بچه دارها

اما اگر می خواهید فرزند کوچک شما هم در شادی نوروز و یک تفریح فرهنگی و هنری سهمی داشته باشد،‌پیشنهاد ما تالار هنر است، این تالار در قلب پایتخت و محدوده ورزشگاه شهید شیرودی از معدود تماشاخانه‌های ویژه نمایش‌های کودک در تهران است که خوشبختانه از هفتمین روز تعطیلات نوروزی میزبان نمایش «موش تا موش» به کارگردانی رامین کهن می‌شود؛ ‌نمایشی که پیش‌تر در شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی روی صحنه رفته بود. در این نمایش 55دقیقه‌ای عروسکی و موزیکال مرضیه برومند و هنگامه مفید به‌عنوان صداپیشه حضوری افتخاری دارند و الکا هدایت، امیررضا میرآقا، محمدرضا مالکی و رامین کهن دیگر صداپیشگان آن هستند.

هنری ها در تئاتر شهر

نماد تئاتر ایران بی تردید ساختمان زیبای تئاتر شهر است، جایی که بزرگان هنر ایران روی صحنه آن درخشیده اند، این مجموعه هم از روز ششم فروردین‌ماه میزبان دوستداران تئاتر خواهد بود. ضمن اینکه در روزهای ششم و هفتم فروردین‌ماه مصادف با روز جهانی تئاتر هم برنامه‌های ویژه‌ای در محوطه مجموعه تئاتر شهر با حضور گروه‌ها و هنرمندان مختلف عرصه تئاتر برگزار می‌شود.

در سالن قشقایی نمایش «شلتر» همچنان روی صحنه خواهد بود و در سالن پلاتو اجرای نمایش «برلین» به کارگردانی آریان رضایی از هفته دوم فروردین آغاز می‌شود. همایون حجازی هم با «وارونه» به سالن سایه می‌آید؛ ضمن اینکه همزمان با فرارسیدن بهار، نمایش‌های آیینی و سنتی نوروزی در محوطه باز تئاتر شهر برای عموم مردم و علاقه‌مندان اجرا می‌شود.

پردیس تئاتر تهران میزبان مردم

زمستان امسال شاهد افتتاح مجموعه پردیس تئاتر تهران در منطقه جنوب شهر بودیم، این مجموعه پیشرفته و نوساز هم در ایام عید میزبان علاقه مندان است.

بر اساس اطلاع خبرنگار ما، نمایش های «نذار این خواب تعبیر بشه» به کارگردانی کیانوش احمدی همزمان با روز جهانی تئاتر در پردیس تئاتر تهران روی صحنه می‌رود. «سایه به سایه» به کارگردانی داوود فتحعلی‌بیگی مهمان سالن علی نصیریان این پردیس تازه‌ تاسیس خواهد بود و اجرای «جادوگر کوچولو» فریبا دلیری از 10فروردین در سالن داوود رشیدی آغاز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها