عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه گزارش‌ها حکایت از روند نسبتا مطلوب مذاکرات اعزام حجاج به سرزمین وحی دارد، مسئولیت پذیری سعودی‌ها و جبران خسارات مادی، معنوی آسیب دیدگان در فاجعه منا را مهمترین مطالبه جمهوری اسلامی برشمرد.
کد خبر: ۱۰۰۹۵۵۰
سعودی‌ها بخشی از شروط تهران را پذیرفته‌اند / ریاض پاسخگوی سوء مدیریت منا باشد

«مسعود گودرزی» در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین؛ با اشاره به مذاکرات ایران و عربستان بمنظور اعزام حاجیان به خانه خدا تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی و سازمان حج و زیارت بجد پیگیری‌های خود را در این زمینه انجام می‌دهند.

وی افزود: تاکنون ریاض بخشی از شروط ایران را پذیرفته و سایر موضوعات در حال مذاکره تا حصول نتیجه است.

نماینده ممسنی و رستم در خانه ملت، تعیین تکلیف در سوء مدیریت فاجعه منا، روشن شدن موضوع تعرض به دو نوجوان در فرودگاه جده و سقوط جرثقیل در مکه را از مهمترین مطالبات جمهوری اسلامی از ریاض دانست و گفت: هنوز شکایت ما در این موارد به قوت خود باقی است و موضوعی نیست که پشت گوش انداخته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: عربستان باید در مقابل بی تدبیری خود در مدیریت مسئله جانکاه منا پاسخگو بوده و همچنان بر تفحص خود پیرامون مقصران و عاملان این فاجعه کوشا باشد.

گودرزی اضافه کرد: برخی اتفاقات که خارج از مدیریت انسانی در منا رخ داد پذیرفتنی است، لیکن جبران مادی و معنوی خسارات برای بازماندگان امری نیست که عربستان توان شانه خالی کردن از آن را داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل جمهوری اسلامی برای حضور در این مذاکرات که به دعوت عربستان صورت گرفت این بود؛ مسئولان ایران هیچ گاه نخواسته‌اند مانع برگزاری یک فریضه واجب برای ایرانیان شوند لذا در این مذاکرات حضور یافتند. امیدواریم پس از تحقق کامل شروط ما زمینه برای حضور مشتاقان زیارت حرم امن الهی فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
امید
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
۰
۰
البته دلیل دیگری هم كه باعث حضور مسئولان خدوم شد درآمدی است كه یك عده هتل دار و كاروان دار و آژانس مسافرتی از دست داده اند.
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
۰
۰
دین اسلام كاملترین دین آسمانی هست وبرای همه اعمال قانون ومقررات دارد بعنوان مثال اگر درعمل به اجرای یك عمل واجب خطری متوجه عمل كننده باشد شرع مقدس دستور ترك عمل واجب راداده است بعنوان مثال نماز یك عمل واجب شرعی است اگر درحین نماز محل آتش بگیرد بایستی نماز قطع واز محل خارج بشوی .پس نتیجه می گیریم كه با اسم عمل واجب با آبرو وحیثیت ایران وایرانی بازی نكنیم سعودی هادر طول چند دهه انواع هتك حرمت وبی احترامی وقتل وجنایت برعلیه هموطنان حاجی ما انجام دادند در مقابل دولت ما چكار كرده است آیا اعتراض كافی هست!!!!!؟من به صراحت از دل خونی هموطنانم می گویم قطع كنید این بی حرمتی ها راتمام كنید

نیازمندی ها