سخنگوی وزارت امور خارجه خبر داد

سفر روحانی به 3 کشور آفریقایی در سال آینده

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اظهارات وزیر خارجه ترکیه در مونیخ را غیرسازنده می دانیم، گفت: آنها باید بدانند که بی ثباتی و ناامنی در منطقه مقصری جز آنها و برخی دیگر از کشورهای متوهم ندارد.
کد خبر: ۱۰۰۳۹۴۲
قاسمی: اظهارات وزیر خارجه ترکیه  در مونیخ را «غیرسازنده» می دانیم

به گزارش جام جم آنلاین، بهرام قاسمی شامگاه یکشنبه در واکنش به سخنان غیرسازنده وزیر امور خارجه ترکیه در کنفرانس امنیتی مونیخ، اظهار داشت: کسانی که در سودای خام بازگشت به امپراطوری اند و به اقدامات مداخله گرایانه، غیرقانونی و غیرمشروع و حمایت از گروه های تروریستی دست زده و موجب خونریزی و افزایش تنش و بی ثباتی در منطقه می شوند، نمی توانند با فرافکنی از زیر بار مسئوولیت چنین اقداماتی شانه خالی کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: آنها باید بدانند که بی ثباتی و ناامنی در منطقه مقصری جز آنها و برخی دیگر از کشورهای متوهم ندارد؛ و لذا نباید و نمی توانند با اتهام زدن به دیگران از گرداب خودساخته رهایی یابند.

قاسمی تاکید کرد: سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر حفظ ثبات و امنیت تمامی کشورها و همسایگان قرار داشته و دارد؛ نقش و سیاستی که مورد اذعان بسیاری از دولت ها و ملت های منصف در منطقه و جهان قرار گرفته و با استقبال آنان مواجه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
!Mobin
United States
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
۰
۰
فكر نمی كنید اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه كه محور اصلی خبرتون رو تشكیل میده، در حاشیه اعلام این خبر لازم باشه؟ تا كاربرانی كه در جریان چند و چون خبر مربوط به نص یا مضمون اظهارات وزیر خارجه ترك نبوده و نیستند، نیز از خبر متمم و مكمل این گزارش مطلع گردند؟! من نمیدونم این مسئلهٔ به این بدیهی و مسلمی كه به ذهن منِ عامی میرسه چطور باید مورد غفلت یك خبرنگار و گزارشگر حرفه ایی! و در نهایت خروجی خبرگزاری قابل احترامی چون جام جم واقع بشه؟!
بهروزرجبی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
۰
۰
سلام.تركیه ومشخصا اردوغان همان حامیان تروریست هستند كه قبلا بودندفقط نقاب به چهره زده اند كه به ملت ساده خودبگویندناامنی های تركیه بعلت مبارزه ما با تروریست است!! نه بی لیاقتی وبی كفایتی ما.تركیه با كمك به تروریستهای وحشی داعش والنصره به خیال خام خودقصدتصرف واشغال كشورهای همسایه را دارداما غافل ازاینكه حتی درصورت موفقیت، كه البته امری است كاملا محال،آمریكا كه سیاست تجزیه كشورهای اسلامی را دردستور كارو اجرا دارد .

نیازمندی ها