چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو از روز گذشته و با حضور خودروسازان داخلی و خارجی و سیاست گذاران صنعت خودرو در برج میلاد تهران آغاز شده است.
کد خبر: ۱۰۰۱۴۸۰
هر آنچه که در نخستین روز همایش صنعت خودرو گذشت

به گزارش جام جم آنلاین ، از محورهای این گردهمایی می‌توان به نقش و سهم خدمات فروش و پس از فروش در ارتقای برند، زنجیره ارزش خدمات فروش و پس از فروش، رضایت‌مندی و وفاداری مشتریان خدمات فروش و خدمات پس از فروش ، اقتصاد خدمات فروش و پس از فروش، حاکمیت و قوانین در موضوع خدمات فروش و پس از فروش، الگوها و رویه های موفق در خدمات فروش و پس از فروش اشاره کرد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت: علاقمند به مشارکت در خودروسازی هستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مراحل نهایی قرارداد مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت رنو در حال انجام است.

محمدرضا نعمت‌زاده در چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران با بیان اینکه امسال بیش از 40 درصد در خودرو رشد تولید داشته ایم افزود : خودرو عامل توسعه و رونق اشتغال است ولی عده ای با اهداف سیاسی کمپینی را برای ضربه زدن به این صنعت تشکیل دادند.

وی با اشاره به توافق یک شرکت خودرویی با شرکت خودرویی از کره جنوبی تصریح کرد : البته از این توافق راضی نیستیم و دوست داریم با مشارکت کارکنیم و اینجا بازار آنها نیست . ما خواسته نا معقولی نداریم و می خواهیم همانطور که بازار خودمان را در اختیار آنها می گذاریم بخشی از بازرا آنها نیز در اختیار ما باشد.

نعمت زاده اظهار کرد: ایرانیان افراد علاقمند و مستعدی هستند و باید بخشی از مراکز تحقیقاتی کشورهای مشارکت کننده در صنعت خودرو به ایران بیاید.

وی اضافه کرد : در ابتدای شروع به کارم در این وزارتخانه در سال 92 شاید اولین کاری که انجام دادم تدوین برنامه راهبردی صنعت خودرو تا سال 1404 بود که با کمک علاقمندان انجام شد.

نعمت‌زاده ادامه داد: از خودروسازان می‌خواهم نسبت به ارتقاء خدمات فروش و پس از فروش خود اقدام کنند زیرا مردم نسبت به آنچه از ما می‌بینند قضاوت می‌کنند نه آنچه که ما دوست داریم مردم بگویند.

وی با اشاره به 8 میلیون مراجعه به مراکز خدمات پس از فروش خودرو افزود : رضایت مردم را شرط بدانیم چون بدون رضایت مردم و مشتریان بازار را از دست می دهیم.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: زمانی که فعالیت‌ خود را آغاز کردم، انتقادات نادرستی از صنعت خودرو صورت می‌گرفت که البته صنعت خودرو مستحق این انتقادات نبود.

نعمت‌زاده گفت: طبق گزارشی ۲۵ درصد نارضایتی مردم از خدات پس از فروش به دلیل کمبود و نبود قطعات یدکی بود.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش کنترل کیفیت ، کیفیت خودرو ها روبه بهبود است و الان روی خدمات پس از فروش متمرکز شده ایم .

نعمت زاده با بیان اینکه سال آینده استاندارد آلایندگی خودروها باید به یورو ۵ ارتقاء یابد، یاد آور شد: در سال‌های گذشته با ارتقاء استاندارد آلایندگی به یورو ۴، یک میلیون تن از میزان آلایندگی خودروها کاسته شده است و ظرف 2 سال استانداردهای خودرو را از 54 به 81 مورد رساندیم و بر اساس استانداردها خودروسازی و قطعه سازی و پلت فرم ها باید تغییر کند.

وی در بخش دیگری از صحبت خود تصریح کرد: بدترین چیز برای صنعتگر پرداختن به اموری است که ارتباطی با تولید ندارد و پیشنهاد می کنم اگر دوستان هزینه هایی دارند که ربطی به تولید ندارد از این بخش ها صرف نظر کنند.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران: انعقاد ٦ قرارداد خودرویی در پسابرجام

رییس سازمان گسترش و نوسازی گفت:صنعت خودرو از فرصت های برجام به خوبی استفاده کرد و قرارداد بنز و ایران خودرو تا پایان سال نهایی می‌شود.

منصور معظمی در چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران با اشاره به اینکه صنعت خودرو کشور، امروز در زندگی تک تک ما نقشی جدا نشدنی دارد، گفت: بر اساس گزارش بانک مرکزی در شش ماهه اول امسال رشد اقتصادی ٧ درصدی اعلام شده که دو بخش نفت و گاز و صنعت پیشران بوده است.

وی ادامه داد: بررسی بخش صنعت نشان از نقش بالای صنعت خودرو در این حوزه دارد و این نشان می دهد که دولت اهتمام خاصی برای توسعه صنعت خودرو کشور دارد.

معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه امروز خودرو دیگر یک وسیله لوکس به حساب نمی آید، افزود:با این شرایط به دولت، وزارت صنعت و از همه بالاتر به مردم و مصرف کنندگان حق دهید که از من و شما سوال کنند و نسبت به تولیدات این بخش زبان به شکوه بگشایند، آنها انتظار بیشتری دارند.
معظمی با اشاره به اینکه باید ببینیم چگونه می توانیم با مشارکت بیشتر صنعت خودرو را اعتلا بخشیم، خاطرنشان کرد:به عنوان کسی که از نزدیک در جریان کارهای وزیر صنعت هستم گواهی می دهم که ایشان دغدغه جدی نسبت به اعتلای صنعت خودرو کشور دارند.

وی تاکید کرد: با سرافرازی اعلام می کنم که در سال ٩٥ با وجود همه تنگناها و مشکلات، صنعت خودرو کشور سال خوبی را پشت سر گذاشته و توفیقات خوبی داشته است.

رییس سازمان گسترش و نوسازی با بیان اینکه مردم در آینده از تصمیماتی که امروز مدیران صنعت خودرو کشور گرفتند به نیکی یاد خواهند کرد، ادامه داد:هدف ما در صنعت خودرو رضایتمندی مردم است.

معظمی تصریح کرد:در سال ٢٠١٦ در دنیا ٩٣ میلیون خودرو تولید شد که گردش مالی معادل دو هزار میلیارد دلار بوده است و در این میان از این بخش به دولت ها ٥٠٠ میلیارد دلار مالیات می دهند که این نشان دهنده جایگاه صنعت خودرو در جهان است.

وی با اشاره به اینکه در جهان به ازای هر ١٢١ نفر یک خودرو وجود دارد، گفت: درایران به ازای هر ٢١٠ نفر یک خودرو وجود دارد بنابراین ظرفیت قابل توجهی در بازار ایران وجود دارد.

معاون وزیر صنعت گفت: این ارمغان را به شرکت های بزرگ می دهم که سیاست دولت در بخش خودرو توسعه بخش خصوصی است.

وی به رشد ٤٠ درصدی تولید خودرو در سال جاری اشاره و تاکید کرد:تا پایان سال جاری میزان تولید خودرو به یک میلیون و ٣٠٠ هزار دستگاه می رسد و طرفیت های بیشتری نیز وجود دارد.

معظمی با اشاره به اینکه بر اساس سیاست های ابلاغی در صنعت خودرو باید بتوانیم تسهیلات بیشتر ارایه و خودرویی را که مورد علاقه مصرف کنندگان است تولید کنیم، اظهار کرد:برجام را یک فرصت طلایی می دانم که فضای مناسبی را برای تعامل بین شرکت های ایرانی و شرکای آنها ایجاد کرده است وباید توجه کرد که پس از برجام صنعت خودرو توانست توفیقات خوبی را کسب کند.

معاون وزیر صنعت در پاسخ به برخی سوالها مبنی بر اینکه چرا فقط با بعضی از کشورها منعقد شده است، خاطرنشان کرد:پاسخ من این است که بازار ایران به روی همه کشورها باز است و ما هیچ محدودیتی برای تولیدکنندگان و شرکت های خارجی نداریم اما اجازه نمی دهیم که شرکت های خودرویی به واردات خودرو به ایران بسنده کنند بلکه معتقدیم باید مشارکت داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از ملزومات مشارکت شرکت های ایرانی با خارجی ها صادرات است، و باید تولید با هدف صادرات صورت بگیرد، تاکید کرد:شرط دیگر استفاده حداکثری از توان داخلی یعنی افزایش سهم ساخت داخل است.

معظمی شرط دیگر را تحقیق و توسعه عنوان و تاکید کرد: ما بنا نداریم تولید کننده باشیم ما باید خودروساز باشیم و در این راستا در تمام قراردادهایی که تا به امروز منعقد شده بر تحقیق و توسعه تاکید شده است.

معاون وزیر صنعت خدمات پس از فروش را شرط دیگر برای همکاری شرکت های داخلی و خارجی عنوان و اظهار کرد:چه خوشمان بیاید و چه نیاید باید بگویم که هنوز نتوانستیم رضایت مشتری را جلب کنیم.

وی به قراردادهای خودرویی در پسابرجام اشاره و اضافه کرد:ایران خودرو با پژو قرارداد بست و اولین محصول اسفندماه به بازار می آید،سایپا با سیتروئن قرارداد بست که محصول آن نیمه اول سال آینده وارد بازار می شود.

وی به قرارداد ایدرو و رنو اشاره و تاکید کرد: محصول مشترک تا پایان سال ٢٠١٧ و یا سه ماهه اول ٢٠١٨ وارد بازار می شود.

معظمی به پروژه گیربکس اتوماتیک که قرارداد آن بسته شده اشاره و اضافه کرد:تفاهم نامه با فولکس واگن نهایی شده و در آستانه انعقاد قرارداد قرار دارد.

وی همچنین به قرارداد هیوندا با یکی از خودروسازان داخلی اشاره و تصریح کرد:بنز با یکی از خودروسازان به تفاهم نهایی رسیده و قرارداد آن تا پایان سال جاری نهایی می شود.

معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه قراردادهای خوبی در صنعت قطعه سازی بسته شده است، اظهار کرد:خودروهای برقی نیز از دستورات جدی وزارتخانه است و امیدواریم که در آینده نزدیک خبرهای خوبی در این زمینه داشته باشیم.

به گفته معظمی صنعت خودرو از فرصت های برجام به خوبی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: ما می توانیم رضایت مردم و مشتریان را را فراهم کنیم و در سال آینده سیاست ما رضایت مشتریان خواهد بود.

سفیر فرانسه در ایران: امیدواریم به زودی قرارداد ایدرو و رنو به امضا برسد

سفیر فرانسه در ایران گفت: تجارت میان فرانسه و ایران طی یکسال گذشته ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است. فرانسوا سنمو، در چهارمین همایش بین المللی خودرو بیان کرد: صنعت خودرو موجب شده که همکاری ما با ایرانی ها در طول تحریم ها نیز ادامه داشته باشد.

وی افزود: امیدواریم به زودی قرارداد ایدرو و رنو نیز در ادامه همکاری های خودرویی به امضا برسد.

سنمو با بیان اینکه دولت فرانسه به اجرای برجام متعهد خواهد بود، تصریح کرد: برجام یک توافقنامه برد-برد بود و ما به اجرای آن متعهد خواهیم بود.

سفیر کره جنوبی در ایران: ایران یک شریک قدرتمند است

سفیر کره جنوبی با اشاره به اینکه معتقدم ایران فقط جایی برای فروش خودرو و قطعات خودرو نیست ، خاطرنشان کرد:ایران شریک بسیار قدرتمند و قابل اطمینان و یک رقیب بسیار خوب برای شرکایش خواهد بود.

کیم سونگ هو در چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران گفت: من فکر می کنم این یک کنفرانس دیپلماتیک است چرا که ما می خواهیم دو کشور به هم نزدیک کنیم.

وی ادامه داد:دولت ها تغییر می کنند اما مردم باقی می مانند بنابراین ما باید روابط بین کشورها را تقویت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه پتانسیل های صنعتی ایران به ویژه در حوزه خودرو را درک می کنیم، افزود:ایران با ٨٠ میلیون جمعیت بازار بزرگی دارد و اگر این را بدانید تازه اول کار هستید.

سفیر کره جنوبی در ایران با اشاره به اینکه ایران ظرفیت صنعتی خوبی دارد و از پیچ و مهره های کوچک تا موشک های پیشرفته در ایران تولید می شود، اظهار کرد: می توانیم از ظرفیت های صنعتی ایران استفاده کنیم.

به گفته او ایران فرصت خوبی برای صنایع دنیاست اگر پتانسیل و توانمندی ایران رادرک کنند.

وی با بیان اینکه شرکت های تولیدکننده خارجی باید بدانند اکنون زمان مهم و خطیری است، تصریح کرد:ایران با این ظرفیت و توانمندی ریسک کرده و به زودی به جایگاه خوبی در صنعت خودرو می رسد که نه تنها تهدید نیست بلکه یک فرصت است.

سونگ هو با اشاره به اینکه معتقدم ایران فقط جایی برای فروش خودرو و قطعات خودرو نیست، خاطرنشان کرد: ایران شریک بسیار قدرتمند و قابل اطمینان و یک رقیب بسیار خوب برای شرکایش خواهد بود.

وی با بیان اینکه در پی مشارکت با شرکت های خارجی، شرکت های ایرانی توانمندتر می شوند، ادامه داد: بدون رقابت صنایع کره و ژاپن نمی توانستیم تصور کنیم که صنایع کره قدرتمند شود.

سفیر کره جنوبی در پایان تاکید کرد: نباید بیش از این وقت را تلف کنیم، دیر یا زود با ظرفیت شرکت های خودروسازی ایرات و شرکت های خارجی ، خودروسازی ایران قدرتمند خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو: باید خودروساز شویم

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بیان کرد: ما باید از قالب تولیدکننده بودن بیرون بیاییم و خودروساز شویم و این مهم با توسعه مراکز تحقیق و توسعه محقق خواهد شد.

هاشم یکه زارع، در چهارمین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران، با بیان اینکه تمرکز این کنفرانس به درستی بر روی خدمات پس از فروش تاکید دارد، گفت: تولید خودرو نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده اما در کنار این تولید باید به فروش و خدمات پس از فروش هم متمرکز شویم.

او ادامه داد: مشتریان امروز از ما کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب می خواهند و مطالبه درستی هم است.

یکه زارع با بیان اینکه ۱۰ سال پیش ۶۴ درصد از تولید خودرو در کشورهای پیشرفته انجام می شد، تصریح کرد: اما امروز این معادله برعکس شده و ۵۴ درصد تولید خودرو در کشورهای در حال توسعه انجام می شود.

یکه زارع افزود: ایران با محاسبه بازار کشورهای همسایه، یک بازار نیم میلیاردی است و ترکیه و ایران ۸۰ درصد از تولید خودرو در این منطقه است.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به اینکه امروز در دنیا جای قدرت های اقتصادی در حال تغییر است، گفت: اگر در ۲۰ سال اخیر فقط چند شرکت بازیگر بودند، امروز بازیگران دیگری اضافه شده اند.

او افزود: آمدن نرم افزارهای جدید به ما این هشدار را می دهد که باید در خدمات پس از فروش، از ابزار جدیدتری استفاده کنیم.

یکه زارع تصریح کرد: در دهه گذشته همه ارزش افزوده در صنعت خودرو متمرکز بر تولید خودرو بود اما امروز این ارزش افزوده در تمرکز بر مراکز تحقیق و توسعه است.

مدیرعامل یکه زارع با بیان اینکه کلا ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در ایران تولید شده است، تاکید کرد: ۵۲ درصد از سهم بازار ایران در اختیار ایران خودرو است.

او ادامه داد: ۸.۶ میلیون خودروی بالای ۱۰ سال در ایران وجود دارد که باید سیاست های دولت به سمت تمرکز بر روی این خودروها برود.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه کلا ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در ایران تولید شده است، تاکید کرد: ۵۲ درصد از سهم بازار ایران در اختیار ایران خودرو است.

او ادامه داد: ۸.۶ میلیون خودروی بالای ۱۰ سال در ایران وجود دارد که باید سیاست های دولت به سمت تمرکز بر روی این خودروها برود.

یکه زارع افزود: ما طی ۲۵ روز آینده قراردادی را با یک کنسرسیوم ایتالیایی برای تولید پلتفرم ملی در ایران امضا خواهیم کرد که با ارزش ترین قرارداد طراحی پلتفرم ملی خواهد بود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا: سهم بازار سایپا افزایش یافت

مدیرعامل سایپا گفت: سایپا همه بحران های مالی اش را پشت سر گذاشته و امروز تولید خودرو در سایپا دو هزار و ۵۰۰دستگاه است.

مهدی جمالی در چهارمین همایش بین المللی خودرو، بیان کرد: اصلاح ساختار مالی سایپا با اتکا به دانش داخلی طراحی شده و موجب تغییرات زیادی شده است.

او ادامه داد: من سال گذشته تعهداتی را به وزارت صنعت اعلام کردم که بسیار سخت بود، ما تعهد دادیم که سایپا می تواند معیار جدیدی برای طراحی ساختار مالی باشد.

جمالی با بیان اینکه سایپا ۵۴ درصد رشد تولید داشته، تصریح کرد: سهم بازار سایپا ۶ درصد رشد کرده است.

جمالی با کنایه به وزیر صنعت مبنی بر اینکه توقعاتش از سایپا زیاد است، گفت: ما اعتقاد داریم همه بحران ها را می توانیم پشت سر بگذاریم و در بحث کیفیت و خدمات پس از فروش نیز برنامه ریزی هایی جدیدی داشته ایم.

او افزود: با طراحی جدید سی آر ام سایپا، ۱۹ درصد از میزان شکایت ها کاسته شده و رضایتمندی مشتریان افزایش داشته است.

جمالی تصریح کرد: هفته آینده ۶۰۰ میلیارد اوراق مرابحه جدید منتشر شده و محصولات سایپا در بازار بورس ارائه خواهد شد.

مدیرعامل سایپا همچنین از طراحی پلتفرم اختصاصی سایپا و تولید اولین محصول این پلتفرم تا سال آینده خبر داد.

جمالی با اشاره به قرارداد سایپا و سیتروئن، بیان کرد: سیتروئن پذیرفته است که ۳۰ درصد صادرات محصولات را از طریق شبکه خودش پذیرفته است و نقل و انتقال سهام بر اساس قیمت گذاری رسمی کشور در آخرین مرحله قرار دارد.

مدیرعامل سایپا همچنین گفت: ما تا پایان سال در مجموعه گروه خودروسازی سایپا سود عملیاتی خواهیم داشت.

قائم مقام رنو: ایران پایگاه تولیدی رنو می شود

قائم مقام ارشد رنو گفت: رنو می خواهد ایران را به پایگاه تولیدی خود تبدیل کند. برنارد کمبیه، در چهارمین همایش بین المللی خودرو، بیان کرد: من برای چهارمین بار در این همایش شرکت می کنم و این نشانه تعهد ما به ایران است.

وی افزود: ۳۷ درصد از فروش رنو در سال گذشته متعلق به آفریقا و خاورمیانه و هند بوده است. ما سال گذشته در ایران فروش خوبی داشتیم که مدیون همکاری شرکایمان هستیم.

کمبیه، با بیان اینکه ایران یکی از ستون های ما برای توسعه فعالیت هایمان است، بیان کرد: کیفیت و خدمات پس از فروش برای ما بسیار اهمیت دارد و مشتری در کیفیت ما تصمیم گیر است.
قائم مقام ارشد رنو افزود: گروه رنو برنامه هایی را برای افزایش رضایتمندی مشتریان در نظر گرفته و اکنون رابطه ما با مشتریان در حال بهتر شدن است.

کمبیه با اشاره اینکه انتظارات مشتریان در بازار ایران مغفول باقی مانده، گفت: توقع مشتریان از خدمات، زمان حداقلی برای ارائه خدمات و نرخ گذاری شفاف خدمات است.

او افزود: انطباق با این استانداردها نیاز به یک شبکه خدمات پس از فروش است. آموزش نیروی انسانی، بهینه سازی ارائه خدمات، کنترل ارائه خدمات و به کار گیری فناوری های جدید از جمله ماموریت های این شبکه است.

مدیرعامل سیتروئن: خودروهای جدید در راه است

لیندا جکسون، مدیرعامل سیتروئن اعلام کرد در سال ۲۰۱۷ سه خودرو با همکاری سایپا و در سایت تولیدی سایپا کاشان، در ایران ارائه می‌شود و در سال ۲۰۱۸ احتمالا شاهد بازگشت CBU خواهیم بود.

لیندا جکسون، مدیرعامل سیتروئن در چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران بیان کرد: «ما یکسال پیش اعلام همکاری با سایپا داشتیم. ما در سال ۲۰۱۷ سه خودرو از سایپا کاشان ارائه خواهیم کرد و در سال ۲۰۱۸ نیز می‌توانیم (CBU (Completely Built Unit را برای برگشت به ایران داشته باشیم.»

CBU به عرضه‌ی مستقیم خودرو به بازار هدف اطلاق می‌کنند. در این حالت هیچ پروسه‌ای اعم از تولید یا مونتاژ توسط شریک دیگری انجام نخواهد شد.

وی در مورد سابقه همکاری و حضور در ایران گفت: «از ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ میزان فروش بسیاری برای زانتیا داشتیم. این سابقه می‌تواند زمینه‌ساز همکاری مشترک جدید باشد. البته این بار در بازاریابی، تولید، فروش و خدمات پس از فروش نیز همکاری جدیدی خواهیم داشت.»

جکسون افزود: «سیتروئن یکی از برندهای گروه خودروسازی PSA است و ما توانستیم روند بازار را در سراسر جهان عوض کنیم و به برند محبوب و مردم‌پسند تبدیل شویم. ما در سیتروئن در تلاش برای پاسخ‌ دادن مناسب به تغییرات ایجادشده در مصرف خودرو هستیم.»

خانم جکسون با اعلام همکاری با سایپای کاشان بیان کرد: «خودروهای ما که در کاشان قرار است تولید شود، به‌روزترین خودروهای بازار ایران خواهند بود. ما به دنبال کیفیت، فناوری و بهینه‌سازی هزینه‌ها هستیم و می‌توانیم ۳۰ درصد تولیدات را به کشورهای منطقه صادر کنیم. سه مدل سایپاکاشان می‌تواند ۷۰ درصد تولید داخلی ایران داشته باشند و به‌سرعت بعد از معرفی در اروپا در ایران نیز تولید شوند.»

مدیرعامل سیتروئن سپس از احتمال حضور C4 در ایران گفت و افزود: «C4 در سال میلادی حاضر به فروش خواهد رسید. همکاری مشترک سایپا و سیتروئن می‌تواند موجب رضایت مشتریان شود و بر اساس فناوری‌های جدید باشد. همچنین خدمات پس از فروش با همان کیفیت جهانی در ایران ارائه خواهد شد. به علاوه سیتروئن به سایپا برای ارائه‌ی دانش فنی و به‌روز دنیا متعهد است و این کار را انجام خواهد داد.»

مدیرعامل سیتروئن در کنفرانس‌خبری: گذشته را کنار بگذارید و به آینده نگاه کنید

مدیرعامل سیتروئن در پاسخ به این پرسش که آیا قصد دارید مانند گذشته که زانتیای از رده خارج را به ایران آوردید و همچنان محصولات قدیمی را در ایران تولید کنید؟ گفت: گذشته را کنار بگذارید و به آینده نگاه کنید.

لیندا جکسون در حاشیه چهارمین همایش صنعت خودرو با اشاره به اینکه هنوز مدل خودروهایی که قرار است در همکاری با سایپا تولید شود مشخص نیست، اظهارداشت: بحث‌ها هنوز در مورد مدل این ٣ خودرو ادامه دارد و پس از مشخص شدن، اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قصد دارید مانند گذشته که زانتیای از رده خارج را به ایران آوردید و همچنان محصولات قدیمی را در ایران تولید کنید؟ گفت: گذشته را کنار بگذارید و به آینده نگاه کنید.

جکسون در پاسخ به این سوال که با توجه به قیمت بالای خودروهای سیتروئن دراروپا، چطور می‌خواهید به تولید 150 هزار دستگاه در سال برسید؟ گفت: ما هنوز نگفته‌ایم چه محصولی و با چه قیمتی می‌خواهیم ارایه کنیم؛ باید صبر کنیم و ببینیم چه مدلی با چه خصوصیاتی وارد بازار می‌شود.

به اعتقاد جکسون، هر مدلی که وارد بازار ایران می شود قطعا با بازار ایران ارتباط موضوعی خواهد داشت و قیمتی مناسب برای این بازار دارد.

مدیرعامل پژو: پژو بخشی از خاطرات هزاران ایرانی

مدیرعامل پژو گفت: در طی کمتر از یکسال پیش فروش خودروی پژو ۲۰۰۸ به عنوان محصول ایکاپ در ایران تا پایان سال آغاز خواهد شد.

ژان فلیپ ایمپاراتو در چهارمین همایش بین المللی خودرو، تصریح کرد: خودروهای پژو بخشی از خاطرات هزاران ایرانی هستند.

او ادامه داد: به دنبال امضای قرارداد سال گذشته ایران خودرو و پژو، ایکاپ شکل گرفت.

مدیرعامل پژو با اشاره به اینکه خودروهای آینده ایکاپ، اظهار کرد: پژو ۳۰۱ و ۵۰۴ محصولات آینده ما خواهند بود و ایران خودرو نماینده ما در ایران برای کنترل کیفیت و نظارت بر خدمات خواهد بود.

مدیرعامل پژو در کنفرانس‌خبری: در آتش‌سوزی پژو 405 مقصر نیستیم

مدیرعامل پژو در واکنش به مقصر بودن پژو در آتش سوزی پژو ۴۰۵ در ایران طی سالهای گذشته، گفت: نه قصوری از جانب پژو نبوده است. اگر نقصی در قطعه وجود داشته باشد سریعا آن را با شریک ایرانی حل خواهیم کرد.

این مقام مسئول در پژو در پاسخ به این سوال یکی از خبرنگاران که پرسید طبق گزارش سازمان بازرسی کیفیت، ایراد از قطعات تولیدی شرکت فرانسه بوده است ، افزود: ما در فعالیت خود در ایران به کیفیت و رضایت مندی مشتریان توجه ویژه ای داریم به نحوی که اگر نقصی در قطعه وجود داشته باشد سریعا آن را با شریک ایرانی حل خواهیم کرد.

قائم مقام پژو در خاورمیانه: 301 فیس‌لیفت می‌آید

ژان کریستف کمار قائم مقام مدیرعامل پژو و معاون آفریقا و خارومیانه پژو در نشست خبری و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شما در همایش تأکید کردید که برخی از قطعه سازان ایرانی در رده جهانی قرار دارند با در نظر گرفتن این مطلب چرا هنوز به قطعه سازان ایرانی اعتماد ندارید و بر خلاف برنامه‌ها که قرار بود تولید 2008 با 40 درصد ساخت داخل آغاز شود چرا با 20 درصد ساخت داخل تولید خواهد شد، اظهارداشت: ما امروز در یک فرایند 8ماهه قرار داریم و داخلی سازی قطعات قرار است به تدریج انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مسئله قطعه‌سازی و رعایت استاندارد مهم است، گفت: هدف بومی‌سازی 70درصدی است اما این امر یک شبه اتفاق نمی‌افتد و باید به تدریج انجام شود.

قائم مقام مدیرعامل پژو در خصوص میزان سرمایه گذاری پژو در ایران نیز افزود: براساس قرارداد منعقده میان این شرکت و ایران خودرو ما حدود 400 میلیون یورو در ایران سرمایه‌گذاری خواهیم کرد، باید تأکید کنم پژو بزرگترین سرمایه گذار خارجی است که در صنعت خودروی ایران سرمایه گذاری کرده است باید ایرانی‌ها یواش یواش به حضور ما عادت کنند.

کمار در خصوص نحوه همکاری پژو با خودروسازان ایرانی در صورت بازگشت تحریم های بین المللی، گفت: چند هفته پیش وزارت خارجه بیانیه‌ای صادر و حمایت جامعه جهانی را از برجام اعلام کرد. البته باید تأکید کنم ما بسیار متعهد و جدی هستیم تا همکاری خود را با ایران ادامه و توسعه دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه طی 2 سال اخیر 25 مرتبه به ایران سفر کرده‌ام به طوری که هر ماه، یک هفته در ایران بودم، تصریح کرد: اوضاع تغییر کرده است، باید شریکمان را رو در رو در ایران ببینیم.البته محیط فعلی ایران تغییر کرده است.ما اینجا نمی‌آییم که خوش بگذارنیم.

کمار در پاسخ به این پرسش که چرا خودروهای قدیمی مانند پژو 301 و پژو 208 را می‌خواهید در ایران تولید کنید، گفت:پژو 301 فیس لیفت که قرار است در ایران تولید شود، هنوز در دنیا عرضه نشده و پلت‌فرم این دو خودرو حداقل تا 10 سال آینده در سبد محصولات پژو باقی خواهد بود. باید تأکید کنم محصولاتی که در ایران تولید می‌شوند به همان کیفیت در بازارهای جهانی هم به فروش می‌رسد و هیچ تفاوتی ندارند.

رییس انجمن قطعه سازان ترکیه: ما می خواهیم شریک ایران باشیم

رییس انجمن قطعه سازان ترکیه گفت: ما می خواهیم بخشی از شروع مجدد صنعت خودروی ایران باشیم و در آن سرمایه گذاری کنیم.

آلپر کانکا، در چهارمین همایش بین المللی خودرو، با ابراز خرسندی از حضور در این همایش، تصریح کرد: خوشحالیم از اینکه صنعت خودروی ایران شروع مجدد خود را آغاز کرده است.

او با بیان اینکه صنعت خودروی ترکیه در دو سال گذشته رشد چند درصدی داشته است، تصریح کرد: میزان فروش ما در سال ۲۰۱۶، یک میلیون و ۴۸۵ بوده که نسبت به سال ۲۰۱۵، رشد ۹ درصدی داشته است.

کانکا با بیان اینکه بازار ترکیه از بازار ایران کوچک تر است، تصریح کرد: با وجود کوچک بودن بازار، صنعت خودروی ترکیه در صادرات بسیار قوی است و واردکنندگان اروپایی بیش از یک میلیون خودرو از ترکیه وارد می کنند.

رییس انجمن قطعه سازان ترکیه با بیان اینکه انجمن ما موفقیت های عمده ای را به دست آورده است، اظهار کرد: انجمن تایساد نقش مهمی در صنعت خودروی ترکیه دارد. فقط یکی از بخش های صنعتی ما در ترکیه سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار صادرات داشته است.

او با تاکید بر اینکه صنعت خودروی ترکیه در صادرات قدرتمند است، گفت: ایران سهم ۴ درصدی از این صادرات دارد و اروپا سهم ۷۰ درصدی دارد.

رییس انجمن قطعه‌سازان ایران: امید به کار مشترک

رییس انجمن قطعه سازان ایران گفت: قطعه سازان ایرانی تا سال ۱۴۰۴ باید ارزش کار خود را به ۳۱ میلیارد دلار برسانند.

رضا رضایی با اشاره به اینکه هزار و ۲۰۰ قطعه ساز در ایران فعالیت می کنند، بیان کرد: ۵۵۰ هزار پرسنل متخصص در این واحدها فعال هستند و هشت میلیارد دلار ارزش کار قطعه سازان است.

وی افزود: سالانه ۵.۲ درصد قطعه وارد ایران می شود.

رضایی با بیان اینکه سال ۹۴، سال رشد قطعه سازان بود، تصریح کرد: قطعه سازان ما توانسته اند خودشان را به استانداردهای رنو و پژو نزدیک کنند.

رییس انجمن قطعه سازان با اشاره به برنامه صادرات؛ تصریح کرد: اکنون میزان صادرات ما ۱۸۰ میلیون است که باید تا سال ۱۴۰۴ به شش میلیارد برسد.

رضایی خطاب به شرکت های خارجی، گفت: صنعت قطعه سازی ایران پتانسیل زیادی دارد و امیدواریم با سرمایه گذاری های مطمئن در آینده با یکدیگر کار کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها