مشاور وزیر امور خارجه در آستانه سی وهشتمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی گفت: رییس جمهور آمریکا با اظهارات احمقانه خود در مورد برجام و مردم ایران مسیر تودهنی زدن دوباره به دولت آمریکا را برای ما هموار کرد.
کد خبر: ۱۰۰۰۱۰۹
ترامپ مسیر تودهنی به دولت آمریکا را برای ما هموار کرد / رئیس جمهور آمریکا به برجام نزدیک نخواهد شد

«حسین شیخ الاسلام»، مشاور ظریف در وزارت امور خارجه با بیان اینکه ضدیت دولت ایالات متحده با جمهوری اسلامی در فرامین مضحک ترامپ بهتر از گذشته آشکار شد، در گفتگو با جام جم آنلاین گفت: فردا ملت شریف ایران اسلامی به تأسی از دو عنصر ایرانیت و اسلامیت در مراسم 22 بهمن با یک تو دهنی پاسخ زیاده گویی ترامپ را خواهند داد.

وی افزود: بیش از هر چیز آرمان اسلام خواهی و مردمی بودن انقلاب ایران آنرا را با سایر انقلابهای جهان متمایز کرده، بدین سبب روز به روز بر عداوت نظام استکباری آمریکا علیه ایران افزوده می‌شود.

سفیر اسبق ایران در دمشق تضاد واشنگتن با ملت اصیل ایران را درگیری دو تمدن لیبرال دموکراسی غرب و حکومت مردم سالار دینی خواند و گفت: همه ساله در آستانه مشارکت مردم در عرصه‌های سیاسی – اجتماعی، آمریکایی‌ها لحظه شماری می‌کنند تا موج رسانه‌ای راه اندازی کنند؛ لیکن به فاصله چند ساعت از برگزاری مراسمی همچون 22 بهمن، قاب تلویزیون با انعکاس حرکت خودجوش مردم ایران باز هم به کابوسی بر خواب آشفته بدخواهان اضافه می‌کند.

شیخ الاسلام در ارزیابی اظهارات اخیر ترامپ پیرامون توافق هسته‌ای خاطر نشان کرد: خود او بهتر از هر کسی می‌داند که حتی به برجام نزدیک هم نخواهد شد چه رسد به آن که توان خدشه زدن به آن داشته باشد.

وی توافق هسته‌ای را به لحاظ حقوق بین‌الملل معاهده‌ای جهان شمول خواند و گفت: این توافق به سایر کشورهای دنیا هم مربوط بوده لذا ترامپ مجال دست درازی دست به برجام را نخواهد یافت.

شیخ الاسلام در توصیه‌ای به مستأجر کاخ سفید یادآور شد: بهتر است وی به وعده‌های انتخاباتی خود مبنی زدون غبار فساد مالی و فقر مادی، معنوی حاکم بر ایالات متحده بیاندیشد و خیلی به فکر تهدید جماعت ایرانی نباشد.

وی افزود: حضور پر حجم مردم در راهپیمایی فردا تنها و بهترین تو دهنی به ترامپ و دستگاه حاکمه کاخ سفید است، احتمالا رییس جمهور آمریکا روز جمعه در مورد عزت ایرانی و قدرت معنوی نظام جمهوری اسلامی به واقعیتهای بیشتری دست پیدا خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ساكی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
۰
۰
هی ملت به آمریكا تودهنی بزنند هی مسولین فرزندانشان را برای تفریح و تحصیل بفرستند آمریكا !
علی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
۰
۰
باسلام:چرا ما كه دارای یك فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی هستیم از ادبیات دیپلماتیك مرسوم ورایج در جهان استفاده نمیكنیم .اینكه تودهنش میزنیم و........خوب نیست .روایت داریم كه جاهل عربی بر سر پیامبر اسلام(ص) زباله وشكمبه گوسفند میریخته وروزی كه پیامبر طبق معمول از آن خیابان رد میشدند میبینند كه آن عرب جاهل حضور ندارد.ایشان با آن فرهنگ غنی اسلامی پرس وجو میكنند میگویند در بستر بیماری میباشد .به عیادتش میرود وآن شخص مسلمان میشود.چرا ما كه از امت رسول الله هستیم از این فرهنگها استقبال نمیكنیم.؟؟؟؟بهتر نیست كمی بیندیشیم ومدیران ما حتی برای اینكه الگوی ما باشند از ادبیات بهتر وقشنگتری استفاده نمایند.؟؟!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
۰
۰
چه ادبیات فاخری؟

نیازمندی ها