رسانه ملی همواره در فعالیت‌های قرآنی پیشتاز و پیشگام ظاهر شده و در این عرصه درخشیده‌اند که نمونه‌ای از آن، برگزاری مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی است.‌
کد خبر: ۹۹۵۳۴۲
پیام رئیس رسانه ملی به سیزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، رئیس رسانه ملی در پیامی به مسابقات قرآن و عترت ویژه کارکنان رسانه ملی و خانواده هایشان، قرآن کریم را برترین هدیه آسمانی و مهم‌ترین رهاورد نبوّت و رسالت برای انسان برشمرد و رسانه ملی را پیشتاز ترویج و تبلیغ این کتاب آسمانی توصیف کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اِنَّ هذا القُرآنَ یَهدی لِلتی هیَ أقوَم

در زندگی انسان، لحظاتی است که هیچ زبانی گویای قدر و منزلت، و هیچ قلمی را یارای تقریر ارزش آن نیست؛ و آن لحظات، زمان انس و تمسّک به کلام الهی است و چه زمانی رفیع‌تر و ارزشمندتر از ثانیه‌ها و آناتی که عبد با معبود خود هم‌کلام می‌شود و جان و دلش را با نوای دل‌انگیز واژه‌های قدسی یار می‌آمیزد.

به‌راستی که قرآن کریم، برترین هدیه آسمانی و مهم‌ترین رهاورد نبوّت و رسالت برای انسان است. کتابی که سوره‌ها و آیات آن ریسمان عروج آسمانی بشر و صفحات آن، پنجره‌های وصال به ملکوت است؛ بی‌شک بهره و نصیب افزون‌تر، از آنِ کسانی است که در آیات و نشانه‌های الهی تدبّر می‌کنند و شفا و رستگاری‌شان را در سطرسطر کلام‌الله و رحمت او می‌جویند که به گفته پروردگار:«ونُنَزّلُ مِنَ القُرآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحمَهٌ للمُومِنین».

سازمان صداوسیما نیز مفتخر به تلاش و خدمت در عرصه گسترش و ترویج انس مردم با کتاب الهی است و علاوه بر اختصاص شبکه‌های تخصصی قرآن کریم، این مسئولیت و وظیفه را همواره در قالب‌ها و شیوه‌های گوناگونی همچون ترویج و تعمیق مفاهیم و آموزه‌های قرآنی بر اساس تعالیم اهل بیت (علیهم‌السلام)، جاری کردن فرهنگ غنی کلام الهی در زندگی فردی و اجتماعی مخاطبان، گسترش فرهنگ حفظ، قرائت و روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، انعکاس اقدامات و فعالیت‌های قرآنی، برگزاری طرح‌ها و مسابقات سراسری و ملّی قرآن کریم در کشور و... دنبال کرده که این تلاش‌ها، برکات و دستاوردهای ارزشمندی را در این عرصه به همراه داشته است.

بی‌تردید، رسانه ملی نیز از برکات این تلاش و خدمت بی‌بهره نمانده و توفیقات خود را در حوزه‌ها و مقاطع مختلف، مدیون و مرهون خدمت به ترویج و گسترش قرآن کریم می‌باشد، مدیران و کارکنان رسانه ملّی نیز که در بخش‌های گوناگون این رسانه فعالیت می‌کنند و مروّجان رسانه‌ای فرهنگ اسلامی – ایرانی به‌شمار می‌روند، بنا به آیه کریمه:«فَاستَبِقُوا الخَیرات اِلَی اللّهِ مَرجِعکُم جَمیعاً» همواره در فعالیت‌های قرآنی پیشتاز و پیشگام ظاهر شده و در این عرصه درخشیده‌اند که نمونه‌ای از آن، برگزاری مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی است.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها