خیابان های منتهی به رودخانه زاینده رود و پل های تاریخی شهر اصفهان از ساعات اولیه امروز جمعه با ترافیک سنگین همراه است و هرلحظه نیز به حجم خودروها در این خیابان ها و مسیرها افزوده می شود.
کد خبر: ۹۹۵۱۰۶
هجوم مردم اصفهان به سمت زاینده رود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، با جاری شدن آب زاینده رود و زنده شدن این رودخانه در اصفهان، بسیاری از مردم همراه با خانواده های خود برای دیدن رودخانه به پارک ها و محل های اطراف زاینده رود و پل های تاریخی آمده اند.

بر اساس این گزارش، ترافیک سنگینی در خیابان های آبشار، مشتاق، بلوار ملت ( هتل پل)، میدان انقلاب، پارک ناژوان و اطراف پل های سی و سه پل، خواجو، مارنان، فلزی، شهرستان و چوبی ( جوبی) بوجود آمده است.

با وجود حضور نیروهای پلیس راهور در مسیرهای تردد به سمت رودخانه زاینده رود اما به دلیل حجم زیاد خودروها، این ترافیک هر لحظه سنگین تر می شود حتی عده ای به دلیل کمبود جای پارک یا برای عکس گرفتن، خودروهای خود را روی پل هایی مانند غدیر و توحید پارک کرده اند.
یکی از شهروندان اصفهانی که همراه با خانواده خود برای صرف نهار به پارک مشتاق آمده بود به خبرنگار ایرنا گفت که با وجود سرمای هوا با شوق فراوان برای دیدن رودخانه آمده ایم زیرا تا 20 روز دیگر دوباره رودخانه بسته و خشک می شود.
کیان ارثی با بیان اینکه رودخانه زاینده رود برای مردم اصفهان، بسیار مهم و حیاتی است، افزود: مردم با دیدن جریان آب در رودخانه، سرزنده و امیدوار می شوند و آرامش پیدا می کنند.
به دلیل سرمای هوا، مردم در اطراف رودخانه و پارک ها، آتش روشن کرده اند هرچند در برخی موارد ماموران شهرداری به آنها برای خاموش کردن آتش، تذکر می دهند.

جمعی از مردم نیز با حضور در محل پل تاریخی خواجو، طبق سنت دیرینه ای به آواز خوانی و ابراز شادمانی به دلیل جاری شدن زاینده رود پرداخته اند.

همچنین برپایی همزمان نمایشگاه خودرو در محل نمایشگاه های بین المللی اصفهان واقع در پل شهرستان بر ترافیک خیابان های مشتاق و آبشار افزوده است، بطوریکه شامگاه پنجشنبه ترافیک در این محدوده بسیار سنگین بود.

دریچه های سد زاینده رود از ساعت 6 صبح روز یکشنبه، سوم بهمن ماه جاری بازگشایی و آب در رودخانه زاینده رود برای رسیدن به اصفهان و کشت کشاورزان شرق اصفهان جاری شد.
جریان آب زاینده رود پس از طی 150 کیلومتر بامداد روز سه شنبه، پنج بهمن به پل های تاریخی شهر اصفهان رسید و پس از آن به سمت شرق شهرستان اصفهان جریان یافت تا زمین های کشاورزی این خطه را سیراب کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها