وزیر امور خارجه روسیه درباره مذاکرات آستانه میان دولت سوریه و مخالفان مسلح گفت: با حمایت ایران این مذاکرات را برگزار کردیم. خوشحال هستیم که به رغم کارشکنی‌ها و مشکلات، این مذاکرات آغاز شد.
کد خبر: ۹۹۳۶۲۰
لاوروف: با حمایت ایران مذاکرات آستانه را برگزار کردیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، سرگئی لاوروف در کنفرانس خبری مشترک با همتای مجارستانی درباره دولت ترامپ گفت: امروز روز اول کاری دولت جدید آمریکاست بنابر این باید منتظر بمانیم تا اولویت‌های این دولت را ببینیم و در عین حال باید صبر داشته باشیم تا همه وزاری آن تعیین شوند.

وی افزود:او معتقد است که حکومت باید به نفع مردم حرکت کند و سیاست‌خارجی نباید بر اساس دخالت در امور داخلی دیگر کشورها پایه‌ریزی شود. زمانی که آمریکا و روسیه مشترکاتی را بیابند به همکاری روی خواهند آورد.

اولویت اساسی در سیاست خارجی، مبارزه با داعش است. باید این گروه به طور کامل نابود شود. در این مورد منفعت روسیه و آمریکا و بسیاری از کشورها همین است. ما در این مورد با ترامپ مشابه هستیم.

لاوروف در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات آستانه گفت: ما از ابتدا اعلام کردیم که رویکرد ما در آستانه این است که میان دولت سوریه و مخالفان مسلح مذاکرات مستقیم برگزار کنیم. این گروه‌ها، گروه‌هایی هستند که تاکنون در مذاکره‌ای شرکت نداشته‌اند زیرا مذاکرات سابق شامل گروه‌های مخالف سیاسی می‌شد که بیشتر آنها افراد و گروه‌های خارج از سوریه بودند. در سوریه افرادی هستند که با اسلحه در برابر دولت ایستاده‌اند. ما همراه با ترکیه و با حمایت ایران این مذاکرات را برگزار کردیم. خوشحال هستیم که به رغم کارشکنی‌ها و مشکلات، این مذاکرات آغاز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها