اجاره خودرو از کسب و کارهای پردرآمد در حوزه گردشگری و حمل و نقل است، در خاورمیانه کشورهای مختلف بنا به شرایط و موقعیت جغرافیایی خود قوانین مختلفی در این حوزه وضع کرده‌اند تا بتوانند این کسب و کار را گسترش دهند.
کد خبر: ۹۷۸۷۹۵
کسب و کار خودروهای اجاره‌ای در منطقه چگونه است؟

به گزارش جام جم آنلاین از خودرونویس، در میان کشورهای منطقه بیشترین مشتریان دائمی خودروهای اجاره‌ای گردشگران و مدیران هستند، بنابراین در کشورهایی که گردشگری رونق بیشتری دارد، این کسب و کار فعال‌تر و قوانین روشن‌تری نسبت به دیگر کشورها دارد.

امارات متحده عربی، لبنان، ترکیه، آذربایجان و ارمنستان از کشورهایی هستند که کسب و کار در این حوزه را سامان داده و برای آن قوانین مشخصی دارند، شرکت‌های مختلفی نیز به صورت بین المللی یا کشوری در این حوزه فعالیت دارند.

از قوانین مفیدی که به کار گرفته شده، می‌توان به پلاک مخصوص سبز رنگ این خودروها در لبنان، محدودیت سنی 21 سال در ترکیه و امارات اشاره کرد. همچنین در برخی کشورها، در صورت تخلف رانندگی خطرناک پلیس خودرو را متوقف و خودرو به شرکت عودت داده می‌شود و با راننده مطابق قوانین آن کشور برخورد می‌شود.

قوانین بیمه‌ای خاص برای خودروها از رویکرد‌های حمایتی دولت‌ها برای این کسب و کار است. تصادف و سرقت از پوشش‌های بیمه‌ای برای تمام این خودروها است.

معمولا در مناسبت‌های خاص سال مانند کریسمس، با افزایش تقاضای خودرو، قیمت کمی بالاتر از دیگر زمان‌های سال است. با این حال لبنان و ترکیه در بررسی‌ها ارزان‌ترین شرکت‌ها را در این حوزه را دارند. این دو کشور، گردشگر بیشتری را نیز نسبت به دیگر کشورهای مورد بررسی دارند، شرکت‌های امارات متحده عربی خودروهای لوکس‌تری را به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهند.

شرکت‌های بین‌المللی فعال، برای مشتریان خود بر اساس سن متقاضی محدودیت انتخاب خودرو نیز قائل شده‌اند. سخت‌گیرترین کشور در این حوزه نیز امارات متحده عربی است که محدودیت 23 سال را برای اجاره خودرو بدون راننده در نظر گرفته است و تنها تعداد محدودی از شرکت‌ها در این کشور آن‌هم خودروهای ارزان‌تر خود را به 21 ساله‌ها اجاره می‌دهند.

شاید معروف‌ترین شرکت اجاره خودرو در منطقه یوروپکار باشد که جز لبنان، در پایتخت دیگر کشورها دفتر دارد. شرکت‌های اکسپدیا و هرتز از شرکت‌هایی هستند که فعالیت خوبی در منطقه دارند.

اگر قصد اقامت چند ماه در یکی از کشورهای منطقه را دارید به صرفه‌ترین نوع حمل و نقل استفاده از خودروهای اجاره‌ای است، زیرا معمولا قیمت تاکسی و حمل و نقل عمومی در کشورهای منطقه قیمت بالاتری به گردشگر تحمیل می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها