در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی مصوب شد؛

صدور مجوز برای افزایش سرمایه ایران در گروه بانک جهانی

در جلسه هیات دولت به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکترحسن روحانی رییس جمهوری، تصویب شد که دولت بخشی از بدهی‌های خود را از طریق انتشار اوراق مشارکت خزانه اسلامی و صکوک اجاره تسویه کند.
کد خبر: ۹۷۷۷۸۳
صدور مجوز برای افزایش سرمایه ایران در گروه بانک جهانی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، هیات وزیران در این جلسه که عصر یکشنبه برگزار شد، به وزارت نیرو اجازه داد نسبت به انتشار حداکثر مبلغ 22 هزار میلیارد ریال اوراق اسناد خزانه یا سایر اوراق اسلامی اقدام کند.

دولت همچنین به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داد برای طرح‌های زیرساخت مسکن مهر و تخفیف عوارض، پروانه، حمایت‌های مالی و تراکم و ایجاد تأسیسات عمومی تا حداکثر 10 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی منتشر کند.
همچنین بابت پرداخت بدهی دولت به شهرداری‌ها (با اولویت شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت) تا سقف 25 هزار میلیارد ریال اوراق صکوک اجاره منتشر می‌شود.

*صدور مجوز برای افزایش سرمایه ایران در گروه بانک جهانی

هیات وزیران در ادامه جلسه، مصوب کرد به منظور حفظ قدرت رأی و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در گروه بانک جهانی، نسبت به پذیره نویسی و افزایش سرمایه در هجدهمین دور افزایش سرمایه مؤسسه بین‌المللی توسعه (IDA18) به ارزش 30 میلیون دلار آمریکا در سه قسط مساوی طی سال‌های 1396 لغایت 1398 هجری شمسی اقدام شود.
همچنین لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا از دیگر مواردی بود که به تصویب هیات وزیران رسید و هیات وزیران، وزارت امور اقتصادی و دارایی را به عنوان دستگاه اجرایی طرف عضویت با بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا تعیین کرد.
هیات وزیران در این جلسه همچنین به ادامه بررسی پیشنهادهای کارگروه منتخب درخصوص «لایحه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» پرداخت و تعداد دیگری از مواد این لایحه را مورد بررسی و تصویب قرار داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها