محققان پس از مطالعه‌ای تازه متوجه شده‌اند افراد فعال جنسی و کسانی که به طور منظم موهای نواحی تناسلی خود را کوتاه می‌کنند ممکن است بیشتر در خطر ابتلا به عفونت‌های جنسی باشند.
کد خبر: ۹۷۵۹۹۷
ارتباط عفونت جنسی با نظافت نواحی تناسلی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از لایوساینس، در یک بررسی تازه مشخص شد در مقایسه با آنهایی که موهای ناحیه تناسلی خود را کوتاه نمی‌کنند، آن دسته افرادی که به طور منظم و مرتب موهای این نواحی را میتراشند ۸۰ درصد بیشتر در معرض خطر عفونت‌های منتقله از راه جنسی قرار دارند.

دکتر چارلز آزتربرگ، استاد جراح در دانشگاه تگزاس و سرپرست نویسندگان این مطالعه گفت: تحقیق صورت گرفته نشان می‌دهد میان نظافت موهای ناحیه تناسلی و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های منتقله از راه جنسی ارتباطی وجود دارد اما این ثابت نمی‌کند که نظافت موهای ناحیه تناسلی مستقیماً موجد افزایش خطر ابتلای افراد به چنین عفونت‌هایی است.

این محققان اضافه کردند که دو راه برای توضیح یافته‌های این تحقیق وجود دارد. اول این‌که ممکن است افراد حین زدودن موهای زهار بیشتر در معرض خطر ایجاد بریدگیهای کوچک روی پوستشان باشند و از این طریق باکتری‌ها و ویروس‌های موجد بیماری‌های جنسی براحتی وارد بدن شوند و دوم آن‌که ممکن است افراد کسانی که به طور منظم موهای عانه را میتراشند از سویی دیگر فعالیت جنسی بیشتری هم داشته باشند و در نتیجه بیشر در معرض منابع عفونت جنسی قرار گیرند.

بررسی منتج به این یافته‌ها با بررسی و تحقیقی از ۷۵۸۹ شرکت کننده در سنین ۱۸ تا ۶۵ سال صورت گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
ض
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
۰
۰
خب این نشد دلیل ، اگه قبل نظافت خوب با آب صابون یا مواد ضد باكتری و قارچی بشوره و تمیز كنه كه مشكل رفع میشه
تیزهوشان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
احسنت !! بیست تمام
داعشی با انصاف
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
۰
۰
پس با این منطق كسانی هم كه صورت خودشون اصلاح می كنن هم بیشتر در معرض عفونت ! هستند.
پزشك
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
دوست گرامی ! ناحیه زهار ناحیه آلوده ایست و به سبب رطوبت موجود در كشاله ران محیط خوبی برای ماندگاری و رشد میكروب است ...
شهرزاد . ط
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
۰
۰
ما قبلاً عكسشو شنیده بودیم !
پزشك
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
۰
۰
آخر چرا تراشیدن؟ خود تراشیدن موجب زخم اطراف ناحیه شده و خطر عفونت را زیاد می كند . برعكس استفاده از داروی نظافت سنتی هم اثر ضد سرطانی دارد و هم موهای زائد را به راحتی دور می كند . فقط به جای یك دقیقه ممكن است 3 یا 4 دقیقه زمان ببرد ...
ننه بالقیس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
۰
۰
این یعنی اینكه خلقت هیچ چیز بی حكمت نیست !
م
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
دقت كن كه ممكنه علت عفونت مواردی باشه كه تو متن هم ذكر شده. از لحاظ علمی زمانی میشه گفت موها باعث كاهش عفونت میشن كه سایر عوامل مثل بریدگی حین تراشیدن كنترل بشه
تجربه .
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
۰
۰
خانمها كسی جوش های خیلی نامشخص چركی و تورم در اون قسمت بدن دارن كه اكثرا هم یا نتیجه نظافت با تیغ و یا با موم هست میتونید اون قسمت رو در اب نمك غلیظ قرار بدن و بعد از یك ساعت بشورند . اثرات لك های عادت ماهیانه رو هم تا حدی خوب می كنه . شوینده های بهداشتی خوبند اما خیلی موثر نیستند . قسمت داخلی انگشت های پا تون هم اگر به دلیل زیاد بودن در كفش مشكل قارچی پیدا كرد با نمك از بین میره .

نیازمندی ها