گزارشات رسیده از زنجیره عمده فروشان و توزیع کنندگان صنف آی تی چین حاکی از این است که شرکت تولید کننده پردازنده (CPU)خود را آماده می‌کند که سری جدید اچ (H-series) پردازنده‌هایش را مناسب استفاده در لپ‌تاپ ‌هایی چون مک‌بوک پروی (MacBook Pro) شرکت اپل تولید کند.
کد خبر: ۹۷۵۳۹۳
این پردازنده‌ قلب تپنده نسل جدید مک‌بوک‌ها می شود

بنا به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی تایمز، اولین سری پردازند‌ه‌های 4 هسته‌ای (quad-core) فوق پیشرفته سری اچ که مخصوص نوت‌بوک‌های بازی (گیمینگ) و کلاس لپ‌تاپ‌های اولترابوک‌هایی مانند مک‌بوک پرو هستند، در نمایشگاه محصولات الکترونیکی سال آینده (CES 2017) در ماه ژانویه لاس وگاس آمریکا رونمایی خواهند شد.

شرکت‌های ایسوس، گیگابایت و میکرو استار منتظر رونمایی این پردازنده‌ها در نمایشگاه سی ای اس 2017 هستند تا آنها را در نوت‌بوک‌های گیمینگ و الترابوک‌هایشان مورد استفاده قرار دهند.

در حال‌که برخی جزئیات مربوط به پردازنده‌های کیبی لیک (Kaby Lakre) پیش از اعلام رسمی آنها منتشر شده است، تاریخ تولید رسمیشان در ماه آگوست اعلام شده است. یک سری از تراشه‌های این خط تولید مناسب رایانه‌های موبایل قابل حمل و کم مصرف هم اکنون در دسترس هستند.

کیبی لیک‌ها به 5 دسته از پردازنده‌ها تقسیم می‌شوند که دو دسته از آنها مخصوص نوت بوک‌های مک‌بوک رتینا و مک‌بوک ایر بوده، یک دسته از آنها در نوت‌بوک‌های حرفه‌ای مک بوک پرو به کار برده شده و 2 دسته دیگر نیرو دهنده سرورها، رایانه‌های ایستگاه کاری (ورک استیشن) و رایانه‌های دسکتاپ هستند.

در ماه سپتامبر، اخباری منتشر شد مبنی بر این که یک سری از تولید کنندگان دسکتاپ‌ها پیش از اعلام رسمی اینتل مقدیر محدودی از این پردازنده‌‌ها را جهت تولید دسکتاپ‌های خود دریافت کرده‌اند. معمولا نمونه‌هایی از قطعات سخت‌افزاری و از جمله آنها پردازنده‌ها چند ماه پیش از عرضه به بازار برای آزمایش، در اختیار تولید‌کنندگان رایانه‌ای چون شرکت اپل قرار می‌گیرند که در تولید رایانه‌ها استفاده شود تا معایب و مزایایشان پیش از عرضه گسترده آنها به بازار مصرف مشخص شود.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها