رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر گفت: در حال حاضر حدود ۴۷ هزار تن سیب‌زمینی که مدت ها پیش برداشت شده بود، در انبارهای فریدونشهر مانده است.
کد خبر: ۹۷۲۴۸۸
۴۷ هزار تن سیب‌زمینی در انبارهای فریدونشهر

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، علیرضا اصلانی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های شهرستان فریدونشهر زیر کشت سیب‌زمینی قرار دارند، اظهار داشت: در سال جاری ۵۷ هزار و ۵۰۰ تن سیب‌زمینی در این شهرستان تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه در هر هکتار زمین زیرکشت سیب‌زمینی در سال جاری حدود ۲۵ تن از این محصول برداشت شده است، اضافه کرد: این در حالی است که ۱۰ هزار تن از این محصول صرف خوراک و تامین بذر شهرستان شده و مابقی مازاد مصرف است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۷ هزار تن از سیب‌زمینی در انبارهای شهرستان فریدونشهر مانده است، گفت: این در حالی است که این محصول مدت‌هاست که برداشت شده و هنوز در انبارها مانده است.

اشکال در نحوه بسته‌بندی سیب‌زمینی توسط کشاورزان

وی با اشاره به اینکه نحوه بسته‌بندی سیب‌زمینی توسط کشاورزان در شهرستان فریدونشهر دچار اشکال است، اضافه کرد: این مورد را بارها به کشاورزان نیز تذکر داده‌ایم و آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

اصلانی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلو سیب‌زمینی سر مرزعه بین ۳۵۰ تا ۶۰۰ تومان است، ابراز داشت: این در حالی است که تا قبل از دو هفته گذشته این قیمت بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ تومان بود.

وی با بیان اینکه چنانچه بسته بندی سیب‌زمینی اصلاح شود می‌توان نسبت به صادرات این محصول به کشور عراق اقدام کرد، افزود: این در حالی است که سیب‌زمینی در فریدونشهر بدون در نظر گرفتن تفکیک خوب و بد و بسته بندی مورد نیاز خانوار و حتی کسبه بسته بندی می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر با بیان اینکه در حال حاضر حدود پنج میلیون تن سیب‌زمینی در کشور تولید می‌شود، اضافه کرد: این در حالی است که ۷۰ درصد از این محصول در مناطق سردسیری تولید می‌شود و زمان برداشت آنها برای فروش مناسب نیست.

وی که مخالف خرید تضمینی سیب زمینی است، ابراز داشت: در خرید تضمینی کشاورزان محصولات درجه دو و سه خود را عرضه می‌کنند ضمن اینکه خرید تضمینی تنظیم بازار را نیز بر هم می‌زند و برخی از اقدامات را در بازار قفل می‌کند.

اصلانی با اشاره به اینکه بخشی از سیب‌زمینی فریدونشهر به عنوان بذر به استان‌های کرمانشاه و خوزستان صادر می‌شود، افزود: این در حالی است که این محصول برای مصرف خوارکی در حال حاضر تنها برای استان تهران صادر می‌شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای کشاورزان فریدونشهری در خصوص تغییر الگوی کشت، بیان داشت: این در حالی است که توجه به تغییر الگوی کشت علی رغم طرح‌های تشویقی نیز مورد توجه نبوده و این در حالی است که اگر کشاورزان نسبت به کاشت کلزا، ذرت، گندم و دیگر محصولاتی که مورد نیاز بازار است اقدام کنند با این شرایط روبرو نخواهند بود.

سه هزار تن پیاز در فریدونشهر تولید شد

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر در ادامه در خصوص سطح زیر کشت پیاز در شهرستان فریدونشهر نیز بیان داشت: در حال حاضر در این شهرستان ۵۰ هکتار از سطح زیرکشت مربوط به کشت پیاز است و در هر هکتار ۶۰ تن پیاز تولید می‌شود.

وی با اشاره به تولید سه هزار تن پیاز در شهرستان فریدونشهر اضافه کرد: در حوزه فروش و تولید پیاز در شهرستان با مشکلی روبرو نبوده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها