هنری فیسکر در دنیای خودروسازی نامی آشناست. بسیاری اعتبار نام این طراح دانمارکی را همپای به اندازه برندهای معروف خودروسازی دنیا می‌دانند. او حالا از خودروی برقی جدیدی رونمایی کرده که مهم‌ترین ویژگی آن دامنه حرکتی قابل توجهش است.
کد خبر: ۹۷۰۸۷۷
ایموشن، رقیب تازه تسلا

به گزارش جام جم آنلاین این خودروی برقی که ایموشن (Emotion) نام دارد با هر بار شارژ کامل باتری 643 کیلومتر حرکت می‌کند. به این ترتیب می‌توان پیش بینی کرد دگرگونی مهمی در رقابت بر سر ساخت خودروهای برقی ایجاد خواهد شد. این روزها از تسلا موتورز به‌عنوان شاخص‌ترین سازنده خودروهای برقی در جهان یاد می‌شود که به ادعای مهندسان آن، محصولات این شرکت بیشترین برد حرکتی را دارند. اما محصول خبرساز هنری فیسکر تمامی معادلات را بر هم زده است.

درحالی که قرار است این خودرو رسما اواسط سال 1396/ 2017 به دنیا معرفی شود، هنری فیسکر تصاویری از این محصول دیدنی ارائه کرده که نشان از طراحی چشمگیر و ساختار فوق آیرودینامیک آن دارد. شیشه جلویی خودرو بزرگ و خمیده است که این ابتکار عمل در بهبود وضع آیرودینامیکی آن اثر به‌‎سزایی دارد. همچنین باله پشتی خودرو به طرز هنرمندانه‌ای در بدنه جاسازی شده است تا عبور جریان هوا در سرعت‌های بالا به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

بدون شک ایموشن یک سدان برقی لوکس با فضای داخلی چشمگیر است. در دل این محصول دیدنی یکی از پیشرفته ترین باتری‌های مبتنی بر گرافن با ظرفیت بالای ذخیره سازی انرژی جاسازی شده است. این باتری را شرکت فیسکر نانوتک (Fisker Nanotech) طراحی کرده است. استفاده از باتری گرافنی در این خودرو از ویژگی‌های مهم آن به حساب می‌آید. شرکت «تحقیقات و بازار» به تازگی گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد بازار این نوع باتریها تا سال 1401/ 2022 تا حدود 115 میلیون دلار (حدود 425 میلیارد تومان) ارزش خواهد داشت. از مهم‌ترین ویژگی‌های فنی این نوع باتری‌ها عملکرد مؤثرشان در دماهای بالاست. همین امر موجب شده تا بسیاری از شرکت‌های خودروسازی که در زمینه ساخت خودروهای برقی فعالیت می‌کنند به فکر استفاده از این نوع باتریها باشند. البته قیمت بالاتر این باتری‌ها در مقایسه با نمونه‌های لیتیوم یونی همچنان عامل اصلی عقب ماندن آنها از بازار در مقایسه با باتری‌های لیتیوم یونی بوده است. هنری فیسکر نشان داده که دیگر نوبت استفاده از باتری‌های گرافنی به‌رغم بالاتر بودن قیمت آنهاست. محصول جدید این طراح، رقابت دیدنی با دو محصول معروف این روزهای تسلا یعنی مدل ایکس و مدل اس خواهد داشت. این درحالی است که این خودروساز در سال آینده مدل جدید خود یعنی تسلا مدل 3 را هم به‌عنوان سومین خودروی تمام برقی روانه بازار می‌کند که 346 کیلومتر دامنه حرکتی خواهد داشت. این رقم همچنان در مقایسه با 643 کیلومتر متعلق به ایموشن حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

به این ترتیب اگر این خودرو بر اساس برنامه زمانبندی شده روانه بازار شود، کاخ رؤیاهای تسلاموتورز و رقیب سرسخت دیگری یعنی بولت ای‌وی (Bolt EV) شرکت شورلت را منهدم خواهد کرد. فیسکر همچنین از مجهز بودن ایموشن به سخت افزار پیشرفته‌ای خبر داده که امکان حرکت آن در وضعیت کاملا خودکار را فراهم می‌کند. این همان فناوری خبرسازی است که تسلا در محصولات جدید خود به کار گرفته است.

منبع: electronics360.globalspec.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نوذر
-
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
۰
۰
بارك الله به این خارجیها كه همیشه در صنعت پیشتاز و همیشه اول هستند.....ملتهای فقیر باید كنار باشند و سماقشان را مك بزنند.
سعید
-
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
آخه تو چی میدونی؟؟
برو راجع به دكتر آرین و شركت خوردو سازیش كه متاسفانه توی ایران حمایت نشد ، بخون بعد اظهار نظر كن .

نیازمندی ها