از ترافیک زمینی تا اتمام حجت با مسافران هواپیما

موج بازگشت زائران حسینی به ایران

هزاران شهروند تهرانی دلباخته امام‌حسین (ع) همزمان بافرارسیدن اربعین و از ساعات اولیه صبح امروز در هوای سرد و بارانی پایتخت به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) روانه شدند.
کد خبر: ۹۷۰۳۲۹
راهپیمایی پرشور «جاماندگانِ از اربعین» در هوای بارانی تهران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، قشرهای مختلف مردم، پیر و جوان، زن و مرد، کودک و حتی افراد ناتوان جسمی از ساعات اولیه صبح امروز راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در تهران را آغاز کردند؛ جاماندگانِ از زیارت کربلا و عزاداران حسینی مسیرهای منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) را به نیابت مسیر نجف تا کربلا می‌پیمایند.

راهپیمایی اربعین در پایتخت از میدان امام حسین (ع) آغاز شده و تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) ادامه دارد. این مسیر به طول تقریبی ۱۵ کیلومتر تعیین شده و عزاداران حسینی از خیابان ۱۷ شهریور، میدان شهدا، میدان خراسان، میدان شوش، خیابان فداییان اسلام، سه‌راه ورامین و میدان شهر ری می‌گذرند تا هنگام نماز ظهر و عصر به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برسند.

۲۰۰ هزار نسخه از متن زیارت اربعین آماده شد تا در اختیار عزاداران حسینی قرار بگیرد. با هماهنگی‌هایی که با شرکت مترو و اتوبوسرانی انجام شده است، مسیر برگشت شهروندان از شهرری رایگان خواهد بود.

طرح راهپیمایی اربعین حسینی در شهر تهران به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت سپاه تهران بزرگ، هیات‌های مذهبی، سازمان تبلیغات اسلامی، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، اورژانس تهران، سازمان امور مساجد و دستگاه‌های شهرداری تهران برگزار شد.

به منظور خدمات رسانی بهتر به عزاداران حسینی در این مراسم ۱۰ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه ۲۲ کادر اورژانس شامل پزشک، پرستار و تکنسین فوریت‌های پزشکی در مسیرهای منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مستقر شدند.

خیمه‌های عزاداری در حال پخش چای و خوراکی میان زائران جامانده از اربعین بودند و برخی جوانترها به یاد موکب‌های عراقی و پیاده‌روی نجف تا کربلا، سینی‌های خرما را بر سر نهاده و در زیر باران نشستند.

شرکت کنندگان در همایش جاماندگان از اربعین پیش از اذان ظهر، مراسم قرائت زیارت اربعین را کنار یکدیگر برگزار کردند.

نماز ظهر و عصر در روز اربعین نیز به امامت آیت‌الله ری‌شهری، تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی اقامه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها