فلاحت پیشه در گفتگو با جام جم آنلاین:

نقض برجام قانون شد!

مجلس نمایندگان آمریکا، بامداد امروز چهارشنبه به وقت تهران طرح تمدید قانون تحریم‌های ایران را تصویب کرد.
کد خبر: ۹۶۹۳۴۴
نقض برجام قانون شد!

این قانون که هدف از آن حفظ زیربنای تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای استفاده از آن در صورت لغو توافق هسته‌ای و بازگرداندن فوری تحریم‌هاست، برای تمدید نهایی باید در سنا هم به تصویب رسیده و از سوی رئیس‌جمهور آمریکا امضا شود.

اما در واکنش به رأی مثبت مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر تداوم ساز و کار تحریم علیه ایران، حشمت الله فلاحت پیشه به خبرنگار سیاسی جام جم آنلاین گفت: هر چند نمایندگان آمریکا تلاش کردند با سر و صدای تبلیغاتی تحریم‎ها را تمدید کنند، لیکن این اقدام آنها امر تازه‎ای نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال 1995 که قوانین داماتو مبنی بر تحریم ایران تصویب شد، در ذیل آن آمده هر ده سال یکبار باید این قانون ضد ایرانی با امضای رییس جمهور تمدید شود.

وی اقدام اخیر نمایندگان آمریکا را واکنشی به تحولات اخیر داخل آمریکا مرتبط دانست و گفت: این قانون در ابتدا باید به سنای ایالات متحده خواهد رفت واین احتمال وجود دارد که احزاب جمهوری خواه چند متمم به آن اضافه کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در توضیح الحاق متمم‎های مذکور یادآور شد: یک مورد آن قائم بر بهانه‎های واهی حقوق بشری، ادعای تروریسم و توان موشکی است و بعد دیگر آن در ارتباط با تعارض سیاستهای جمهوری اسلامی با رژیم صهیونیستی در منطقه است.

فلاحت پیشه در تکمیل گفته‎های خود پیرامون متمم دوم تأکید کرد: دولت آمریکا با این متمم؛ در پی توجیه کمک نظامی یک و نیم میلیارد دلاری خود به رژیم اشغالگر قدس است.

وی هر گونه تحریم اعم از تحریمهای جدید و تمدید محدودیتهای قبلی را نقض آشکار توافق نامه برجام خواند وافزود: آمریکایی‎ها در بحث برجام نسبت به عدم تحریم دوباره ایران متعهد شده بودند، لذا انتظار می‎رفت با اقدامات ضد ایرانی بویژه در حوزه تحریمها از سوی مقامات کاخ سفید مواجه نباشیم.

فلاحت پیشه ضمن بیان اینکه تمدید دوباره تحریمها علیه ایران بمنزله تثبیت موقعیت عدم اجرای برجام است خاطر نشان کرد: البته آمریکا در عمل تا به امروز برجام را نقض کرده بود، لیکن با رأی مثبت نمایندگان بر تمدید تحریمها؛ نقض برجام بصورت قانون در آمده است.

مصاحبه از محمدرضا شجاعیان - جاجم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها