رئیس مرکز ارتباطات دفتر ریاست جمهوری مطرح کرد:

مطالبات استان البرز در نشست خبری رئیس جمهور

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان البرز مطرح کرد:

کرج؛ شهر خاکستری

ساکن شدن بیش از ظرفیت جمعیت و بارگذاری صنعت در استان البرز باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم این استان شده است. این روزها کلانشهر کرج را که به عنوان باغ شهر معروف بود حالا به عنوان شهر خاکستری یاد می شود.
کد خبر: ۹۶۸۴۵۹
کرج؛ شهر خاکستری

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از شبکه رادیویی ایران، مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان البرز در این باره گفت : استان البرز با مساحت 0.3 مساحت کشور ، 4 در صد جمعیت کشور و 8 در صد فعالیت صنعتی و اقتصادی کشور را در خودش جا داده است .تراکم جمعیت در استان البرز 10 برابر میانگین کشوری است . از طرفی 20 درصد ترافیک برون شهری کشور در استان البرز رخ می دهد .

«مهندس حسین محمدی» افزود: تراکم جمعیت و فعالیت صنعتی باعث شده امروزه در استان البرز با چالش های محیط زیستی فراوانی مانند افت کیفیت و کمیت منابع آب ، آلودگی خاک ها و اراضی کشاورزی از همه مهم تر آلودگی هوا مواجه شویم.

وی با اشاره به اینکه « متوسط شدت مصرف انرژی 5 برابر متوسط جهانی است »؛ گفت: هرجایی که تراکم صنعت و تراکم جمعیت باشد ؛ با شدت مصرف انرژی مواجه خواهیم بود که با شدت آلودگی رابطه مستقیم دارد.

محمدی در مورد اقدامات صورت گرفته در این مورد گفت: طی 2 سال گذشته 500 واحد تولیدی و صنعتی سوخت سنگین آنها حذف شده و از گاز های طبیعی استفاده می کنند؛ همچنین در سطح کلانشهر کرج بنزین یورو 4 توزیع شده که شاهد اثرات آن در 6 ماهه امسال 170 روز هوای پاک بود که در مقایسه با سال های گذشته کیفیت هوا 70 درصد بهتر شده است.

وی در ادامه گفت: یکی از مشکلات محیط زیست استان کرج آلودگی منابع آب و خاک است که تاثیرات خود را به محصولات کشاورزی می‌گذارد و این موضوع ارتباط مستقیم با سلامت دارد. در استان البرز یک عقب ماندگی 10 ساله در حوزه مدیریت فاضلاب ها وجود دارد . 85 تا 90 درصد فاضلاب ها بدون تصفیه وارد محیط می شوند. افراد سود جو نیز برای شرب محصولات کشاورزی استفاده می کنند.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان البرز گفت : طی دو سال گذشته برخوردهایی از طریق جهاد کشاورزی و کارگروه امنیت غذایی برای جلوگیری از استفاده از آب های آلوده در بخش کشاورزی صورت گرفته است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فردین
-
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
۰
۰
من كرجی وزاده كرج هستم۰ زمانی همه در خانه ـ باغ زندگی میكردیم ۰ مهاجرت بی رویه و سود جویی عده ای زمین خوار و زمین باز و تبانی مسؤلین شهرداری و ثبت احوال امروز باعث یك فاجعه زیست محیطی شده است۰ امروز این شهر هفتاد و دو ملت از بی هویتترین شهرهای ایران است۰۰۰

نیازمندی ها