گچ بری های آتشکده ری را به دلیل نبود اعتبار در حال حاضر با نایلون پوشانده اند تا باران این روزها آسیبی به این بخش از بنای تاریخی آتشکده نزند.
کد خبر: ۹۶۸۳۶۰
حفاظت از آتشکده ری با نایلون + عکس

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان ری گفت: تا پیش از بارندگی های اخیر اقدام به حفاظت اضطراری کرده و با نایلون گچ بری های آتشکده ری را پوشاندیم تا بتوانیم از مرحله بحران عبور کنیم.

امیر رحیم زاده افزود: در حال عقد قرار داد هستیم تا بتوانیم برای پوشاندن محوطه سازه ۲۰ در ۲۰ ایجاد کنیم و فصل زمستان و بارندگی های آن را پشت سر بگذاریم و پس از آن سازه اصلی را با یک استحکام قابل قبول بنا کنیم.

وی ادامه داد: برای ایجاد یک سقف محکم ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار لازم است ما درخواست داده‌ایم این درخواست در مرحله تامین بودجه است آنچه که در تملک دارایی داشتیم صد میلیون تومان بوده که فعلا به این امر اختصاص داده ایم.

مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان ری تصریح کرد: ما نمی توانیم منتظر بودجه باشیم زمستان و بارندگی های زیادی را در پیش داریم ولی امیدواریم بتوانیم که در هفته آینده این سازه مسقف را جایگزین نایلون ها کنیم. تا پس از اختصاص بودجه برای کل فضا که هزار و ۸۰۰ متر مربع است سقف مستحکم تری بزنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها