در حالی که آمار کشته های واژگونی اتوبوس زائران یزد در اقلید به ۲۹ نفر رسید، قرار است امروز در کمیسیون عمرانی مجلس زوایای مختلف این حادثه بررسی شود.
کد خبر: ۹۶۸۰۳۳
بررسی واژگونی اتوبوس زائران در مجلس

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، در یک سانحه رانندگی که حوالی ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ در محور اقلید رخ داد به دلیل واژگونی یک اتوبوس حامل زائران کربلا که اهل استان یزد بودند ۲۵ نفر در همان ساعات اولیه و چهار نفر دیگر طی روزهای اخیر به دلیل شدت جراحات وارده فوت کردند.

در این سانحه رانندگی ۲۳ نفر نیز زخمی شده که چهار نفر از این مصدومان نیز در بیمارستان فوت کردند. شدت حادثه به گونه ای بود که کارشناسان پزشکی قانونی علت فوت افراد را ضربه مغزی اعلام کردند.

در یک حادثه رانندگی دیگر که در دوم تیرماه سال جاری در محور نی ریز رخ داد به دلیل واژگونی یک دستگاه اتوبوس سربازان ۱۹ نفر کشته شدند.

بر اساس اعلام پزشکی قانونی استان فارس رتبه اول کشته های تصادفات برون شهری و و دوم درون شهری را در کشور دارد از این رو ضروری است که هر چه سریعتر به منظور بررسی کارشناسانه این موضوع و کاهش کشته های تصادفات تدابیر ویژه ای در استان اتخاذ شود.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قرار است موضوع واژگونی اتوبوس زائران در مجلس بررسی شود، گفت: قرار است موضوع واژگونی اتوبوس زائران در اقلید بعد از ظهر امروز یکشنبه در کمیسیون عمرانی مجلس بررسی شود.

سید حسین افضلی با اشاره به اینکه مسئولان مربوطه باید راهکارهای جلوگیری از این حادثه را ارائه دهند، تاکید کرد: در موضوع واژگونی اتوبوس باید موضوع از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد که یکی از این موضوعات مربوط به هندسه راه است.

وی ادامه داد: در این راستا باید قوسهای جاده و ... بازبینی شود و اداره راه و شهرسازی با رعایت استاندارد متناسب با ترافیک منطقه نسبت به ایمن سازی اقدام کند.

نماینده مردم اقلید افزود: یکی دیگر از موضوعات اساسی در وقوع این حادثه نصب علائم هشداردهنده و تابلو است از این رو راه و شهرسازی باید نسبت به نصب علائم هشداردهنده در این منطقه اقدام کند.

وی یکی دیگر از موضوعات را مربوط به پلیس دانست و اظهار داشت: در این راستا پلیس راه باید هم از لحاظ سخت افزاری و هم از لحاظ نرم افزاری به امکانات لازم مجهز باشد.

افضلی بیان کرد: پلیس موظف است نسبت به تکمیل نیروی انسانی و ماشین آلات اقدام کند تا بتواند به راحتی کنترل سرعت در جاده ها را رصد کند.

نماینده مردم اقلید با تاکید بر اینکه باید در حوزه درمانی نیز اقداماتی انجام شود، گفت: در این راستا ضروری است آمبولانسها در مسیر تقویت شده و نسبت به اختصاص پزشک متخصص مغز، رادیولوژی و... در منطقه اقلید اقدام شود در حال حاضر به دلیل برخی کمبودها مصدومان به شهرهای دیگر منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه این موضوعات به جد در مجلس پیگیری می شود،افزود: به طور حتم با خاطیان در این حوزه برخورد می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یزدی
-
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۰
۰
گروه گروه از مردم بی گناهمون به خاطر ماشین ها و جاده های غیر استاندارد دارن از بین میرن و هیچ كسی كاری نمی كنه.دو روزی تو مجلس حرف میزنن بعد هم به راحتی فراموش می كنن.این زائرین مردم زحمتی كشی بودن كه با هزار امید راهی این سفر شدند.به كدوم گناه اینطور مظلومانه پر پر شدند؟؟؟؟

نیازمندی ها