شرکت فناوری هوا – فضای یانز (IANS) چین از نخستین تلفن همراه هوشمند ماهواره‌ای که قابلیت ارتباط با ماهواره پیشرفته ارتباطی جدید این کشور را دارد رونمایی کرد.
کد خبر: ۹۶۵۶۵۹
موبایلی که همیشه در دسترس است!

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از ایندو ایشین نیوز سرویس، این گوشی‌هوشمند علاوه بر بهره‌مندی از پوشش ماهواره ای، قابلیت استفاده از شبکه‌ ی اپراتورهای زمینی (3G , 4G , LTE) را نیز دارد که این امکان به دلخواه کاربران تعیین می‌‌گردد. همچنین کاربران با استفاده از این گوشی هوشمند ماهواره می‌توانند مانند گوشی‌های عادی از خدمات پیام کوتاه ، مکالمه تصویری و اینترنت استفاده نمایند.

پیش‌تر شرکت سی آ اس سی ماهواره TT-1 (تیان تونگ) را روی مدار خط استوا در ارتفاع 35000 کیلومتری از سطح زمین قرار داده و این گوشی هوشمند می تواند از پوشش این ماهواره عظیم مخابراتی بهره‌مند شود.

این گوشی موبایل برای مکالمات اضطراری زمین شناسان میدانی یا کارگرانی که در نواحی دور افتاده کار می‌کنند و یا موقعیت‌هایی که شبکه‌ای مخابراتی زمینی با اختلال روبرو می‌شوند، طراحی شده است.

یکی از مهندسان ارشد این شرکت می‌گوید: "این گوشی هوشمند قابلیت پوشش دادن به کل قلمرو کشور چین و همه منطقه دریایی جنوب چین را دارد. ما قصد داریم تا با اضافه کردن ماهواره هایی دیگر از این نوع به شبکه ماهواره‌های TT دامنه پوشش شبکه تلفن همراه خود را به کل جهان گسترش دهیم."

قرار است این گوشی جدید که توسط شرکت دولتی علم و فناوری هوا – فضا (CASC) طراحی شده تا 3 ماه آینده به بازار عرضه شود.

بهای این تلفن همراه هوشمند ماهواره‌ای درکشور چین 10000 یوان معادل 1480 دلار است و نرخ مکالمات آن از 1 یوان در دقیقه شروع می‌شود که یک دهم نرخ مکالمات ماهواره اینمارست است.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علیرضا
-
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
۰
۰
مرسی اقا جواد

نیازمندی ها