مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

سوخت‌گیری کشتی‌ها همزمان با بارگیری

مدیرعامل آبفای هرمزگان بر ضرورت حساسیت عمومی نسبت به شرایط بحرانی منابع آبی استان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۶۳۸۳۹
بحران آب؛ هشداری که باید جدی گرفته شود

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، امین قصمی گفت: در حال حاضر به دلیل عدم بارندگی از ابتدای امسال تاکنون و استمرار خشکسالی های طولانی مدت و محدودیت منابع آبی، علیرغم کاهش میزان تخصیص آب شرب به مجتمع های صنایع غرب و فضای سبز شهری، کماکان در شهرهای بندرعباس و خمیر با کمبود جدی آب روبرو هستیم.

وی افزود: با اشاره به احتمال کمبود جدی آب در این شهرها طی روزهای آتی و همچنین افزایش سالانه تعداد مشترکین و تشدید کاهش سطح منابع آبی طی سال های اخیر، لازم است بحران آب از سوی شهروندان جدی گرفته شود تا ضمن حفاظت از منابع آبی موجود و رعایت الگوی مصرف به حل این بحران کمک نمایند.

قصمی ادامه داد: سیاست دولت در بخش تامین آب از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی است در همین راستا، تکمیل فاز نخست پروژه «آب شیرین کن» یکصد هزار مترمکعبی از اولویت های آبفای استان به منظور رفع چالش کمبود آب در شهرهای بندرعباس و خمیر است.

وی تصریح کرد: در صورت تامین مالی، با تحویل پکیج «آب شیرین کن» تا پایان امسال، بخشی از فاز نخست این پروژه با ظرفیت 20 هزار متر مکعب در شبانه روز تا شهریور ماه سال آینده (1396) وارد مدار بهره برداری می شود.

مدیرعامل آبفای استان خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود منابع آبی در شهرهای سردشت و گوهران تلاش نمودیم ضمن حفر و تجهیز و کف شکنی چاه در شهر گوهران و آبرسانی سیار در سردشت، نسبت به کاهش بحران آب در این شهرها اقدام نماییم. وی اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل عدم بارندگی و فقر منابع زیرزمینی در شهر سردشت امکان حفر و تجهیز چاه جدید وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها