رئیس قوه قضاییه پیش از ترک تهران:

مبارزه با تروریسم نیازمند تعاملات سیاسی است

رئیس قوه قضاییه پیش از ترک تهران به مقصد بغداد، امضای 4 قرارداد مهم حقوقی و قضایی میان ایران و عراق و دیدار با مقامات و علمای این کشور را از جمله برنامه‌های سفر خود و هیات همراه به جمهوری عراق عنوان کرد.
کد خبر: ۹۶۲۰۸۲
مبارزه با تروریسم نیازمند تعاملات سیاسی است

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران و عراق دو کشور همسایه با پیوندهای عمیق تمدنی، فرهنگی، دینی، سیاسی و اقتصادی هستند، تصریح کرد: به نظر می‌رسد که کشورهای دارای اهداف مشترک، خصوصا در فضای امروز منطقه می‌توانند با مراوده و تعامل هر چه بیشتر بر نقشه‌هایی که کشورهای سلطه و اذناب منطقه‌ای آنها طراحی می‌کنند، فائق آیند.

رئیس دستگاه قضا، عراق را کشوری مقتدر و متین در برخورد با تروریسم توصیف کرد و با ابراز خرسندی از پیروزی‌های اخیر این کشور افزود: ایران خواهان یک عراق مستقل، توانمند، مقتدر و یکپارچه است و وجود چنین کشوری در همسایگی ایران، فرصت مغتنمی برای جمهوری اسلامی است.

آیت‌الله آملی لاریجانی اظهار کرد: مبارزه با تروریسم در منطقه باید با تعامل و همفکری کشورهای دارای علائق مشترک پیش برود و بهترین کار در این زمینه، تعاملات سیاسی و همکاری در تمام سطوح از جمله در زمینه‌های امنیتی و در صورت لزوم، نظامی است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به دعوت رسمی رئیس دستگاه قضایی عراق برای سفر به این کشور، از همتای عراقی خود قدردانی کرد و در تشریح برنامه‌های سفر خود و هیات همراه گفت: 4 قرارداد مهم شامل معاهدات مربوط به استرداد مجرمین، انتقال محکومان، معاضدت قضایی و یک تفاهمنامه در دستور کار است. تفاهمنامه مذکور نیز در زمینه همکاری‌های حقوق بشر در سطوح بین‌المللی، آموزش قضات و جهات دیگر است که امیدواریم به امضا برسد.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: دیدار با مقامات عراق از جمله رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس پارلمان این کشور و همچنین ملاقات با علمای بزرگ از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این سفر است.

رئیس قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: عراق، دارای ویژگی و خصیصه‌ای است که هیچ یک از دیگر کشورهای همسایه ایران دارای این امتیاز نیست و آن وجود مشاهد ائمه اطهار (ع) است که قبله آمال همه محبان و مشتاقان است و زیارت این مشاهد، خود یک هدف به شمار می‌رود. امیدواریم همگی از انوار الهی این مشاهد مشرفه بهره‌مند شویم و دعاگوی هموطنان عزیز در این سفر باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها