یادداشت/ محمد محتشمی-پژوهشگر برتر دینی و کارشناس نماز در استان بوشهر؛

فلسفه مقابله قرائت قرآن

گزارش جام جم آنلاین از رقابت 400 نخبه قرآنی

ترنم نغمه های آسمانی در سرزمین باران

روزهای پایانی نخستین ماه فصل خزان در شهر باران با ترنم تلاوت برگزیدگان قرآنی کشور همراه شد و طراوت و نشاط این سرزمین را با معنویت قرآنی در هم آمیخت.
کد خبر: ۹۵۹۱۷۲
ترنم نغمه های آسمانی در سرزمین باران

به گزارش جام جم آنلاین، 25 مهرماه بزرگترین رقابت نخبگان قرآنی کشور در شهر باران و در کنار سواحل پر تلاطم خزر آغاز و با ریزش بی سابقه باران رحمت ، شور و هیجان این مسابقات مضاعف شد.

آیین آغازین سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن شامگاه یکشنبه در مجتمع فرهنگی زیباکنار با حضور چهره های قرآنی در رشته های قرآئت، حفظ، ترتیل، اذان، معارف، ابتهال، تواشیح و مدیحه سرایی آغاز و با رقابت فشرده در رشته های فوق بزرگترین رخداد قرآنی کشور رقم خورد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف درباره تغییرات مسابقات سراسری قرآن در سال جاری به خبرنگار ما می گوید: این دوره از مسابقات، امسال با تجمیع رشته های مختلف برای نخستین بار در قالب المپیاد بزرگ قرآنی برگزار شد و همچنین مسابقات آقایان از خانم ها تفکیک و پوشش شبکه قرآن هم تغییر اساسی داشته است . این تغییرات مسابقات را از فرآیند و روال عادی و جاری خود خارج کرد.

شعار محرمی مسابقات

یکی از اتفاقات امسال همزمانی مسابقات با ماه محرم بود ؛ ماه عزای سید و سالار شهیدان که در این زمینه هم شعار مسابقات حول ظلم ستیزی انتخاب شد چرا که قیام امام حسین(ع) نیز بر مبنای استکبارستیزی بوده است، حسینی در این زمینه بیان می کند: فعالان قرآنی باید تلاش کنند تا این پیام قرآنی انتقال یابد، بر همین اساس شعار این دوره از مسابقات همان تعبیر تاریخی امام حسین(ع) در شب عاشورا یعنی «أَنّی کُنْتُ اُحِبُّ الصَّلاةَ لَهُ وَتِلاوَةَ کِتابِهِ» انتخاب شده است.

پوشش تحسین برانگیز رسانه ملی

یکی از اتفاقات مهم مسابقات امسال همانطور که اشاره شد پوشش شبکه قرآن سیما بود، امسال شبکه قرآن و معارف سیما برای اولین بار همه مسابقات را به طور کامل پوشش داد و در کنار آن در فضای مجازی هم به خوبی و به لحظه رویداد های مسابقات پوشش داده ‌شد. سیمای قرآن برای نخستین بار در سه نوبت مبادرت به انعکاس برنامه های مسابقات پرداخت که به اذعان رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در سالهای بعد از پیروزی انقلاب کم نظیر بوده است.

کتابخوانی علما و انس با قرآن کریم

امسال در حاشیه سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، کتابی با عنوان علما و اُنس با قرآن کریم تهیه و تنظیم و در فضای مجازی منتشر شد ؛ این کتاب قصه‌هایی ست کوتاه از سبک زندگی قرآنی عالمان دینی و محتوای این کتاب به مسابقه گذاشته شده است. جهت شرکت در مسابقه بزرگ کتابخوانی «علماء و انس با قرآن» هنوز زمان باقی ست و لازم است ابتدا فایل کتاب را دریافت کرده و با دقت مطالعه کنید؛ سپس فایل سؤالات را دریافت کرده و طبق دستورالعمل زیر به سوالات پاسخ دهید. تمامی مواد مسابقه و اطلاع رسانی مسابقه در سایت رسمی مسابقات قرآن به نشانی http://www.quraniran.ir/ قابل دریافت و مشاهده است و فرصت تا 7 آبان برای علاقه مندان برای شرکت در مسابقه باقی است .

معرفی برگزیدگان

سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن با پایان رقابت ها شنبه شب برگزیدگان خود را از میان 400 نخبه قرآنی در بخش برادران معرفی می کند و از روز یکشنبه مسابقات در بخش بانوان در زیباکنار آغاز می شود و تا 7 آبان ادامه خواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها